Avatar billede neuro Nybegynder
03. juni 2001 - 21:49 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Registrering af dll fil hos client

Jeg sidder og kigger på at lave en DHTML App. i VB, og vil i den forbindelse spørge om det er muligt at registrerer den tilhørende *.dll hos clienten uden hans/hendes godkendelse.

Kan dette lade sig gøre?
Eller er der en anden løsning på hvordan problemet kan løses?

Mvh.
Thomas
Avatar billede bacadm Nybegynder
03. juni 2001 - 23:22 #1
Ja, du kan til hver tid registrere en *.dll på clienten uden hans/hendes godkendelse.
Du skal bruge \"regsvr32\" til at registrere dll´erne med.
Avatar billede neuro Nybegynder
04. juni 2001 - 00:48 #2
Kan man bruge regsvr32 i JavaScript således at man registrerer en *.dll hos clienten, men *.dll ligger på server??

I såfald, hvordan fungerer det?

Avatar billede bacadm Nybegynder
06. juni 2001 - 11:15 #3
Jeg er ikke bekendt med, om det kan bruges i Javascript, men hvorfor ikke. Regsvr32 findes på alle klienter og kaldes typist således:

regsvr32 \"stinavn til filen\"
Avatar billede bacadm Nybegynder
06. juni 2001 - 11:15 #4
Altså stinavnet til *.dll ell. *.ocx
Avatar billede neuro Nybegynder
06. juni 2001 - 14:03 #5
Ja, men så skal jeg jo først uploade komponenten til deres maskine eller ???! og hvilket sprog skal jeg anvende for at kalde en sådan funktion fra server side til client side ?!?? asp?
hmm...
Avatar billede bacadm Nybegynder
06. juni 2001 - 15:44 #6
Normalt i VB laves en *.exe-fil som kører fra klienten, hvorfra regsvr32 køres fra. Jeg har ikke umiddelbar kendskab til, hvordan det skal fungere vha. asp-dok kun som simpel applikation.
Avatar billede bacadm Nybegynder
06. juni 2001 - 15:50 #7
I hvilken forbindelse skal du registrere dll´en ??
Avatar billede neuro Nybegynder
06. juni 2001 - 21:16 #8
i forbindelse med en chat applikation
Avatar billede bacadm Nybegynder
07. juni 2001 - 09:18 #9
Kunne man forestille sig, at klienten kunne downloade din *.exe fil, derved at diverse dll filer bliver registreret ?
Avatar billede neuro Nybegynder
07. juni 2001 - 09:25 #10
Ja, det kunne man helt sikkert forestille sig =) Men jeg har nu fundet en anden løsning på problemet, hvor clienten ikke behøver installerer nogen dll...

Men tusind tak for de mange gode råd!