Avatar billede mulse Nybegynder
20. juni 2007 - 11:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

RegEx.replace()

Hej,
Jeg suger til regex og har derfor brug for lidt hjælp! Jeg står og skal lave en replacement i en tekst(eks.):

string pattern = ???? (her jeg ikke kan få det til at fungere)

string _in = "Md5 i teori og praksis CAPTCHA: et script til at kende forskel på computere Og mennesker! Unik Besøgs tæller uden MySQL Installer Windows XP."

string out = Regex.Replace(_in, pattern, "<b>og</b>", RegexOptions.IgnoreCase)
-------------------------------------
altså skulle out gerne se således ud:
Md5 i teori <b>og</b> praksis CAPTCHA: et script til at kende forskel på computere <b>Og</b> mennesker! Unik Besøgs tæller uden MySQL Installer Windows XP."

Jeg kan jo desvære ikke bruge string .Replace() da den ikke kan ignorere store/små bogstaver - så jeg går ud fra regex er den bedste metode?
Avatar billede dj_uncas Nybegynder
20. juni 2007 - 17:18 #1
Regex klassen er fin til dette formål. String.Replace kalder vist også bare Regex.Replace...

Hvad er det præcists dit regex skal kunne? Skal det bare bytte "og" ud med "<b>og></b>" ? Så kan du bruge følgende:

string out = Regex.Replace( _in, "og", "<b>og</b>", RegexOptions.IgnoreCase );
Avatar billede mulse Nybegynder
28. juni 2007 - 10:33 #2
Jeg skal bruge denne RegEx i forbindelse med en søge funktion, hvor jeg f.eks. søger på "dette". Jeg finder så en tekst op fra en db og viser til en bruger. Jeg skal så i denne tekst erstatte alle "dette"'er med "<b>dette</b>" og ignorer case.
Giver dette mening?
Avatar billede dj_uncas Nybegynder
28. juni 2007 - 13:56 #3
dvs.

public string Search( string input, string searchWord )
{
    return Regex.Replace( input, searchWord, String.Format( "<b>{0}</b>", searchWord ), RegexOptions.IgnoreCase );
}
Avatar billede dj_uncas Nybegynder
28. juni 2007 - 13:58 #4
En anden, måske mere brugbar version:

public string Search( string searchWord )
{
    string textFromDb = Database.Search( searchWord );
    return Regex.Replace( textFromDb, searchWord, String.Format( "<b>{0}</b>", searchWord ), RegexOptions.IgnoreCase );
}
Avatar billede mulse Nybegynder
28. juni 2007 - 14:16 #5
Helt sikkert thx dj uncas / smid et svar

your the man :)
Avatar billede dj_uncas Nybegynder
28. juni 2007 - 14:40 #6
Ja, jeg tænkte nok jeg var en mand - godt du lige fik det på plads :-)