Avatar billede inerdx Nybegynder
19. juni 2007 - 08:20 Der er 1 kommentar

DirectX og alphablend

I DirectX 9 tegner jeg en texture med en sprite. Hvordan gør jeg eks sort transparant i denne process?

sprite.Begin(SpriteFlags.AlphaBlend);
sprite.Draw(texture, new Vector3(), new Vector3(0, 0, 0), Color.White.ToArgb());
sprite.End();
Avatar billede inerdx Nybegynder
19. juni 2007 - 08:31 #1
Hehe, jeg fandt selv løsningen:

device.RenderState.AlphaBlendEnable = true;
device.RenderState.SourceBlend = Blend.SourceAlpha;
device.RenderState.DestinationBlend = Blend.InvSourceAlpha;

..så tegner alpha channel transparent med en PNG fil som kilde.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester