Avatar billede zeattle Nybegynder
18. juni 2007 - 01:47 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Lightbox med php?

Hey

Jeg bruger lightbox til at vise mine billeder, men jeg kunne også godt tænke mig at i det vindue der nu kommer frem at jeg fx kan vise hvor mange kommentare, rating eller andre ting billedet har fået. Altså gøre brug af php.

Jeg ved ikke lige helt hvordan man gør det, så søger blot lidt hjælp /guide til at få php til at fungere i det "javascript" vindue hvis det nu er det.

Håber på hjælp.
Mange tak.
Avatar billede roenving Novice
18. juni 2007 - 01:53 #1
Hvis du skal lave en javascript-fil er der ikke noget galt i, at du genererer den med php !-)

-- så det, der skal bruges til lightbox-kaldet, kan glimrende hentes med noget php, hvordan du så lige gør det, er en kombination af de krav lightbox stiller og de oplysninger, du kan hive ud af din database !o]
Avatar billede zeattle Nybegynder
18. juni 2007 - 01:56 #2
Altså jeg har fx dette:
objKeyboardMsg.innerHTML = '';

I den kan jeg jo skrive rent tekst, sætte billeder ind fx.
Men jeg kan jo ikke include en php fil, altså fx sætte <?php include("fil.php") ?>
Eller lave et udtræk, og det er jo egenligt det jeg gerne vil :D
Avatar billede roenving Novice
18. juni 2007 - 02:06 #3
Hvorfor ikke ?-)
Avatar billede zeattle Nybegynder
18. juni 2007 - 02:09 #4
det virker bare ikke, den includer hvertfald ikke filen
Avatar billede roenving Novice
18. juni 2007 - 02:15 #5
En javascript-variabel må ikke indeholde linjeskift, måske er det det, der er galt ?-)
Avatar billede roenving Novice
18. juni 2007 - 02:16 #6
-- og en ressource, der skal fortolkes af php-processoren skal hedde .php eller f.eks. .php5 ...
Avatar billede zeattle Nybegynder
18. juni 2007 - 02:32 #7
Altså fx har jeg sat den sådan her:
objKeyboardMsg.innerHTML = '<? include("test.php"); ?>';

Det vil den ikke?
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2007 - 08:13 #8
Hvad er der i din test.php?
Avatar billede zeattle Nybegynder
18. juni 2007 - 11:42 #9
jeg har bare skrevet blabla, og prøvede også at skrive <? echo "blabla"; ?>
Avatar billede zeattle Nybegynder
18. juni 2007 - 11:59 #10
Okay, nu har jeg fundet fejlen, jeg kan åbenbart ikke include mit javascript i min index  hvor jeg derefter includer mit galleri, og så bruger lightbox der, så virker det ikke.

Da jeg satte js ind i galleri filen virkede det perfekt.

Hvis Roenving gider lægge et svar, så kan vi dele points.
Avatar billede roenving Novice
18. juni 2007 - 15:26 #11
Oki '-)
Avatar billede roenving Novice
19. juni 2007 - 00:47 #12
-- og tak for point ;~}