Avatar billede larsny Nybegynder
17. juni 2007 - 15:34 Der er 1 løsning

Session problem

jeg har to webcontrols:
order_menucard.ascx.cs
order_recept.ascx.cs

i order_menucard bliver en masse knapper skrevet ud (en for hver pizza f.eks.).
Når man trykker på en knap kaldes metoden "btnProductAdd_Click(object sender, EventArgs e)"...

Her i bliver der oprettet et Order objekt hvori der er en List<product>...

Når man trykker på knappen bliver produktet tilføjet listen og nederst i koden bliver Order objektet gemt i en session.

Det ser ud til at virke fint... problemet er så bare at i den anden webcontrol (order_recept) hvor jeg gerne vil have printet listen ud fra den session, der fejler det...
Første gang man tilføjer et produkt er det som om den slet ikke registrerer det (ala at sessionen ikke når at blive oprettet inden webcontrolen bliver kaldt)

Lidt kode:
kode til tilføj produkt metoden:
public void btnProductAdd_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            DALOrder dalOrder = new DALOrder();
            BLLOrderOrder bllOrder = new BLLOrderOrder(); ;

            if (Session["order_new"] != null)
            {
                bllOrder = (BLLOrderOrder)Session["order_new"];
            }

            //create Product
            BLLOrderProduct bllOrderProduct = dalOrder.getProduct(Convert.ToInt32(((ImageButton)sender).ID));

            List<BLLOrderProduct> bllOrderProductList = new List<BLLOrderProduct>();
            if (bllOrder.orderProducts != null)
            {
                bllOrderProductList = bllOrder.orderProducts;
            }
            bllOrderProductList.Add(bllOrderProduct);

            bllOrder.orderProducts = bllOrderProductList;

            Session["order_new"] = bllOrder;
        }

Og så er der koden til order_recept Page_Load:
protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
        {
            BLLOrderOrder bllOrder = new BLLOrderOrder(); ;

            if (Session["order_new"] != null)
            {
                bllOrder = (BLLOrderOrder)Session["order_new"];
            }

            MenuRepeater.ItemDataBound += new RepeaterItemEventHandler(menuRepeater_ItemDataBound);
            MenuRepeater.DataSource = bllOrder.orderMenus;
            MenuRepeater.DataBind();

            ProductRepeater.ItemDataBound += new RepeaterItemEventHandler(productRepeater_ItemDataBound);
            ProductRepeater.DataSource = bllOrder.orderProducts;
            ProductRepeater.DataBind();
        }

Nogen der har en ide om hvad der går galt??
Avatar billede larsny Nybegynder
17. juni 2007 - 16:57 #1
det løste sig selv på mystisk vis, så kan desværre ikke give en løsning på mit eget problem...