Avatar billede bluesnix Nybegynder
16. juni 2007 - 13:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Joomla, ændring af link order

Hej Eksperter

Jeg har udviklet siden www.vegetar.be , men jeg sidder med det problem, at jeg ikke lige er klar over, hvor jeg skal foretage ændringer, når jeg vil lave om på default rækkefølgen  af denne sortering:

http://www.vegetar.be/index.php?option=com_content&task=category&sectionid=1&id=14&Itemid=32

Jeg vil gerne have den sorteret, så den automatisk står på 'title asc', når man klikker på opskrifter.

Hvordan gør jeg det?
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2007 - 15:03 #1
find dette afsnit i koden:

<select name="order" class="inputbox" size="1"  onchange="document.adminForm.submit();">
    <option value="date" selected="selected">Date asc</option>
    <option value="rdate">Date desc</option>
    <option value="alpha">Title asc</option>
    <option value="ralpha">Title desc</option>
    <option value="hits">Hits asc</option>
    <option value="rhits">Hits desc</option>
    <option value="author">Author asc</option>
    <option value="rauthor">Author desc</option>
    <option value="order">Ordering</option>

</select>

og ret linien

<option value="date" selected="selected">Date asc</option>

til

<option value="date" selected="selected">Title asc</option>
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2007 - 15:07 #2
rettelse
<option value="alpha" selected="selected">Title asc</option>:
Avatar billede bluesnix Nybegynder
16. juni 2007 - 15:26 #3
Tak skal du ha' ibtage. Jeg er godt klar over det så langt, men jeg er bare lidt usikker på, hvor jeg skal lede efter det. Er der et oplagt sted at lede?
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2007 - 15:48 #4
Jeg kender ikke Joomla's opbygning, men når jeg ser koden på dit link til opskrifter - hedder siden index.php og titlen på siden hedder <title>Vegetaropskrifter - Opskrifter</title>
Avatar billede bluesnix Nybegynder
16. juni 2007 - 21:04 #5
Jeg søger en, der kender noget til Joomla systemet. Er der nogen?
Avatar billede bluesnix Nybegynder
16. juni 2007 - 22:19 #6
Spørgsmål lukket.
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2007 - 07:29 #7
Du kan ikke bare skrive "spørgsmålet lukket" -

Du har fået svar og løsning på dit spørgsmål, at du så ikke videre kan administrere koden til dine website er en helt anden sag.
Avatar billede bluesnix Nybegynder
17. juni 2007 - 11:33 #8
Sorry, det er mig, der ikke fik forklaret mig ordentlig fra start. Spørgsmålet var egentlig: hvor i koden finder jeg det sted, jeg ønsker at ændre. Fejlen er min. Jeg regnede med, at der var nogen, der kendte til Joomla. Jeg prøver at finde svaret i Joomla forum. Men mange tak for din hjælp.

Jeg har 'udviklet' webstedet vegetar.be, men ikke systemet, da det jo er Joomla, der har udviklet det. Derfor har jeg ikke det fulde overblik over koden.

Jeg skulle gerne har givet dig points - er det korrekt?
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2007 - 13:34 #9
Hvis jeg skulle gætte er det et modul du har installeret i den originale version af Joomba, og er det det er det i det modul du skal finde koden.

Kan du henvise til det modul kan jeg også hjælpe dig med at ændre koden, ellers skal der adgang til dit website.

Tak for point