Avatar billede flodfarmer Nybegynder
14. juni 2007 - 14:36 Der er 2 kommentarer

System properties fra signed applet

Jeg har brug for at udtrække en række properties fra System objektet, gennem en applet.
For de fleste går nemt bare at spørge, mens f.eks. "user.home" ikke vil lege med. For at komme uden om sikkerheden skrev jeg følgende metode (og signerede min applet) :

public String getProperty(final String key) {
  return (String) AccessController.doPrivileged(new PrivilegedAction() {
      public Object run() {
        String value =System.getProperty(key);
        if(value==null){
            value="sorry!, no such luck";
        }
        return value;
      }
  });
}

Men et eller andet går galt, for jeg får stadig denne fejl:
java.security.AccessControlException: access denied (java.util.PropertyPermission user.home read)

Er der nogen der har et godt bud på hvorfor det er tilfældet ?

(JRE 1.5.0  -  JDK 1.4.2)

på forhånd mange, mange tak
Avatar billede arne_v Ekspert
14. juni 2007 - 15:25 #1
Du pakker applet i en jar fil, signer den jar fil, retter HTML til at bruge jar fil,
ved aaben af siden bbliver brugeren spurgt om applet maa faa ekstra privs, der svares
ja og du faar stadig exception ?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. august 2007 - 22:37 #2
??