Avatar billede reginho Nybegynder
14. juni 2007 - 11:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Overføre tabeller fra en db til en anden db

Hej

Jeg har et site hvor jeg har et cms installeret. Jeg har så installeret et forum også med en autoinstaller hos min webudbyder. Problemet er at jeg nu har to databaser og skal egentlig kun have en db. Derfor vil jeg overføre tabellerne fra den ene db til den anden db.

Men her står jeg på bar bund? Hvordan gør jeg det? Vil MEGET gerne have en detaljeret beskrivelse, hvis nogen har sådan en... :o)

Mvh
Regin
Avatar billede cronaldo Nybegynder
14. juni 2007 - 12:07 #1
Du kan gå ind i "Eksport", mener jeg den hedder, i din PHPmyadmin.
Der kan du vist vælge "Gem kun tabeller" og "Gem både tabeller og indhold" og så få det ud i en mysql-fil, og den kan du så importere i "den rigtige" tabel.
Avatar billede w13 Novice
14. juni 2007 - 12:08 #2
Avatar billede w13 Novice
14. juni 2007 - 12:09 #3
Sry, det var fra et tidligere spg. :) Og derfor ikke til dig.
Avatar billede reginho Nybegynder
14. juni 2007 - 12:10 #4
Hmm..

I min phpmyadmin ser jeg flg. billede når jeg skal eksportere.. Hvad skal jeg vælge her for at kun eksportere det korrekt?

SQL-indstillinger
Tilføj tilpassede kommentarer i headeren (\n deler linjer)
Inkludér eksport i en transaktion
Slå fremmednøgle-checks fra
Database eksportindstillinger
Tilføj DROP DATABASE Struktur
Tilføj DROP TABLE
Tilføj IF NOT EXISTS
Tilføj AUTO_INCREMENT værdi
Brug "backquotes" omkring tabeller og felters navne
Tilføj til kommentarer
Oprettet/Opdateret/Check datoer  Data
Komplette inserts
Udvidede inserts
Maksimal længde på oprettet forespørgsel
Brug forsinkede indsættelser
Brug ignorér inserts
Brug hexadecimal til binære felter
Eksporttype
Avatar billede mtrolle Nybegynder
20. juni 2007 - 10:46 #5
Hey reginho,

I PHPmyadmin skal du gøre det ved at gå ind i de tabeller du vil flytte fra den ene DB til den anden.

Fx, du har databasen `db1` og `db2`
Du har i `db1` en tabel `test` som du vil flytte til `db2`.

Vejledning:
Gå ind i `db1`. Find din tabel og klik ind på den. Klik på Operationer i topmenuen. I punktet Flyt tabel til (database.tabel): vælger du databasen `db2` og trykker Udfør.

phpMyAdmin gør nu det, at den opretter tabellen `test` i `db2` - herefter flytter den data mellem `db1`.`test` og `db2`.`test` og slutterligt sletter den tabellen i `db1`. DROP TABLE `db1`.`test`

//mtrolle
Avatar billede reginho Nybegynder
20. juni 2007 - 15:32 #6
Jeps. Den kunne jeg godt bruge.'
God beskrivelse. Takker ;)
Avatar billede mtrolle Nybegynder
24. juni 2007 - 21:42 #7
Tak for point ;) Alt for mange af dem endda :)