Avatar billede ogi Nybegynder
06. maj 1999 - 00:00 Der er 10 kommentarer

database på en anden maskine(Delphi 3)

Hvordan får jeg en database-program til at køre på en anden maskine der ikke har Delphi installeret eller Database Engine. P.S Jeg har meget brug får for dette svar hurtigst muligst.
Avatar billede rdj Nybegynder
07. maj 1999 - 08:18 #1
Du skal installere BDE på maskinen og sætte dine aliaser på.

Der findes en BDE pakke under din Borland mappe på harddisken
Avatar billede jr Nybegynder
08. maj 1999 - 06:26 #2
Der skal bruges et autoriseret installationsprogram. Et sådant hedder InstallShield Express og findes på Delphi 3 CD'en.
Der kan "fifles" lidt med filer der ikke er absolut nødvendige på brugermaskine, men normalt vælger man fuld installation af BDE.
Avatar billede lybecker Nybegynder
18. maj 1999 - 09:09 #3
Du skal bruge Delphi Database Engine, det er de eneste der holder!!!
Den er gratis, så det skulle ikke være noget problem! Du kan enten hente den på Borland(Inprise) site eller på Delphi CD-ROM'en ligger det også!
Avatar billede jchris10 Nybegynder
12. april 2000 - 13:33 #4
Hvad er det for en database du bruger ?

Hvis der er en paradox, er der ikke nødvendigt at opsætte aliaser, men en sti hvor i databasefilerne ligger.
f.eks :
Database := TDatabase.Create(Application);
Database.DatabaseName:= 'C:\Database\';
Database.Open;

Tabel1 := TTable.Create;
Tabel1.DataBaseName := Database.DatabaseName;
Tabel1.tableName := 'Tabel1';
Tabel1.Active := True;

Databasen finder selv ud af at det er en paradox database på extensionen på databasefilerne (Paradox er vis *.db);

/Håber det kan bruges
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. februar 2002 - 09:39 #5
LUK SPØRGSMÅLET!!! DET ER ÆLDGAMMELT!!!!!!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
04. marts 2002 - 05:00 #6
LUK?!
Avatar billede moebius Nybegynder
07. marts 2002 - 09:27 #7
Der må jeg sgu sige at jeg er enig med metal hansen!

Luk dette spm. Det er sgu 3 år gammelt!!!
Avatar billede rajczik Nybegynder
07. marts 2002 - 09:28 #8
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2002 - 23:04 #9
lol og så poster nogen bare et link til et spørgsmål.
tåbe
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
05. marts 2003 - 03:22 #10
lukketid?!