Avatar billede riejensen Nybegynder
13. juni 2007 - 13:46 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Fjerne datoformat samt åbne billeder

Jeg har en database over planter..

Jeg vil gerne have ændret et felt fra at være datofelt til alm. tekstfelt - hvordan ?
Jeg vil gerne ved at klikke på et billede, kunne få det åbnet i mit billedfremvisningsprogram - hvordan ?
Avatar billede mugs Novice
13. juni 2007 - 16:58 #1
Du kan åbne billedprogrammet f.eks således og samtidig bestemme hvor stort billedet skal være:

Private Sub Kommandoknap35_Click()
Call Shell("D:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\PhotoEd\PHOTOED", 1)
Me.Billede.Width = 4000
Me.Billede.Height = 4000
End Sub
Avatar billede terry Ekspert
13. juni 2007 - 17:31 #2
1: In table design just choose a new data type.

2: You need to use ShellExecute.
http://www.mvps.org/access/api/api0018.htm
Avatar billede mugs Novice
13. juni 2007 - 17:39 #3
Hvorfor vil du ændre en dato til en tekst? Der må være en grund til, at du har lavet et datofelt.
Avatar billede riejensen Nybegynder
13. juni 2007 - 18:35 #4
mugs - mht til datoformatet, var det en misforståelse, at det blev til datoformat. Jeg skal bare kunne skrive datoer OG kommentarer til datoerne ned.
Hvor skal jeg lige sætte den første kommando ind henne du har skrevet ?
Avatar billede riejensen Nybegynder
13. juni 2007 - 18:37 #5
terry - jeg ka slet ikke finde det felt i table design ...
Avatar billede riejensen Nybegynder
13. juni 2007 - 19:03 #6
ok - nu har jeg fået ændret datofeltet :-)

Det skal lige siges - mugs - at det ikke er mig der har lavet db - det har du sidste år ;-)
Desuden har jeg siden sidst fået Acces 2007 - og den ka jeg slet ikke finde rundt i :-(
Avatar billede mugs Novice
13. juni 2007 - 19:35 #7
Har jeg lavet din db?

Private Sub Kommandoknap35_Click()
Call Shell("D:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\PhotoEd\PHOTOED", 1)
Me.Billede.Width = 4000
Me.Billede.Height = 4000
End Sub

Som du ser på første linie skal du sætte den ind i en kommandoknap's Click hændelse. Jeg kender intet til Access2007. Men prøv at sætte en kommandoknap på formularen > højreklik på den > Egenskaber > Fanen Hændelser (events) > find linien med VedKlik (OnClick) og tryk på de 3 små prikker i højre side og se hvad der sker.

Men hvorfor se bildene i dit billedprogram, Access kan vise dem for dig.
Avatar billede riejensen Nybegynder
13. juni 2007 - 19:48 #8
Ja mugs, engang sidste år.
Nu har jeg fået sat den ind - men der sker intet når jeg trykker på den..
(Den har også enelleranden fejl, når jeg trykker på et af billederne)
Jeg vil ha mulighed for at få et billede vist i original størrelse, for tydelighedens skyld.
Ka jeg evt. sende db til dig, så du kikker på den ?
Avatar billede mugs Novice
13. juni 2007 - 20:00 #9
Der er også den mulighed, at du kan lave en side2 i din formular med et nyt billede, blot er størrelsen her ændret. Så kan du skifte mellem side 1 og 2 efter ønske. Men prøv blot at sende.

mugs snabelting .dk
Avatar billede riejensen Nybegynder
13. juni 2007 - 20:03 #10
søde mugs - ka du ikke skrive din mail lidt mere almindeligt ? Så også en halvhjerne som mig ka finde ud af det ?
Avatar billede mugs Novice
13. juni 2007 - 20:33 #11
Du skal huske, at hvis vi skriver vores mail korrekt, risikerer vi, at der kommer en høstmaskine (en harvester) der opsnapper alle sætninger derr inderholder @. Og så får vi en allerhelve... masse spam

Men mail til:

mugssnabeltingmail.dk

Erstat snabelting med @. Men jeg tvivler på, at jeg kan åbne den når du bruger 2007. Access er bagudkompatibel men ikke fremadkompatibel.
Avatar billede riejensen Nybegynder
13. juni 2007 - 20:45 #12
oki - var jeg ikke klar over, har sendt den til dig nu :-)
Avatar billede mugs Novice
13. juni 2007 - 21:01 #13
Db er returneret.
Avatar billede riejensen Nybegynder
14. juni 2007 - 17:44 #14
Takker mange gange for hjælpen - havde aldrig klaret den alene :-)
Avatar billede mugs Novice
14. juni 2007 - 18:02 #15
Tak for point :o)
Avatar billede terry Ekspert
14. juni 2007 - 21:11 #16
tak