Avatar billede ml Nybegynder
12. juni 2007 - 13:48 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Valider at brugeren acepterer sessions?

Kan man validere om en bruger acceptere sessions - uden at redirecte?
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2007 - 16:38 #1
øh... den forstår jeg ikke helt...
Sessions er jo noget som kører på serveren og ikke på brugerens pc - og derfor vil alle brugere jo acceptere det...

\Dan
Avatar billede ml Nybegynder
12. juni 2007 - 17:10 #2
SessionID som vel er det der binder det hele sammen, hænger vel sammen med cookies, så serveren ved hvilket bruger der har adgang til hvilke sessions?
Avatar billede ttopholm Nybegynder
12. juni 2007 - 17:36 #3
Selvfølgelig skal du så checke med et klient-sprog. f.eks. javascript.. som du selv skriver....

Prøv se denne:

http://techpatterns.com/downloads/javascript_check_cookies.php
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2007 - 17:42 #4
ja eller endnu bedre med:

<html>
<body>
<%
Set MyBrow=Server.CreateObject("MSWC.BrowserType")
%><table border="1" width="100%">
<tr>
<td>Cookies support?</td>
<td><%=MyBrow.cookies%></td>
</tr>
</table>
<%
Set MyBrow=nothing
%>
</body>
</html>

- Men som sagt så mener jeg ikke at det afhænger af om brugeren tillader cookies eller ej, om man kan hente en sessionID eller ej...

\Dan
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2007 - 17:46 #5
- der er i øvrigt flere muligheder med denne metode her:

http://www.w3schools.com/asp/asp_browser.asp

\Dan
Avatar billede morhan Novice
12. juni 2007 - 17:49 #6
Det er rigtigt nok, at session id bliver gemt i en cookie. Det kaldes en session-cookie, da den slettes når browseren lukkes.
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2007 - 17:56 #7
Ja ok... Men jeg mener da ikke at fordi man måske deaktiverer cookies i sin browser at man så ikke kan køre med sessions mere... eller hva?

Det er jo ikke just det samme som en "helt almindelig" småkage, som:

response.cookies("hej")

\Dan
Avatar billede morhan Novice
12. juni 2007 - 17:58 #8
Det er helt det samme.
Avatar billede morhan Novice
12. juni 2007 - 17:59 #9
Hvis du f.eks. deaktiverer cookies på eksperten.dk, så gør PHP i stedet brug af urlen til at sende session id
Avatar billede ml Nybegynder
13. juni 2007 - 10:12 #10
dannielsen: Ser ud til at virke, men har ikke fået det testet 100%. Der går lige lidt tid da det skal bruges til noget simpelt statistik som driller. Men smid et svar.
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2007 - 18:46 #11
- OK! Her et svar...

\Dan
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2007 - 18:47 #12
prøver lige igen... hehe

\Dan
Avatar billede ml Nybegynder
14. juni 2007 - 08:56 #13
Ser stadig ud til at virke, takker
Avatar billede krogstrup Nybegynder
14. juni 2007 - 09:13 #14
ml >
Hvilken konkret løsning endte du så med at bruge ?