Avatar billede nicker Nybegynder
12. juni 2007 - 00:20 Der er 1 løsning

Udtræk fra mysql

Hej
Skal lave et par ret komplicerede udtræk fra min database og vil høre hvordan jeg gør det bedst muligt.

Først vil jeg lave et udtræk over alle de kunder jeg har i min tabel. Problemet er bare at jeg kun vil have kunden skal udtrækkes en gang selvom han står flere gange i tabellen. Derudover kan flere kunder have samme navn, og derfor skal enten email eller telefon være ens før det er den samme kunde.

Er indtil videre kommet frem til følgende:

$query = mysql_query("SELECT * FROM shop_ordre ORDER BY id desc");
while ($joe1 = mysql_fetch_array($query)) {
$query2 = mysql_query("SELECT * FROM shop_ordre WHERE telefon='$joe1[telefon]' OR email='$joe1[email]' AND kunde='$joe1[kunde]' ORDER BY id desc");
$joe2 = mysql_fetch_array($query2);

$variabel = "$joe2[navn]$joe2[efternavn]$joe2[email]$joe2[telefonnummer]";

og så har jeg tænkt på at sætte variabel ind i et array og sammenligne, men kan ikke komme videre. Er jeg helt forkert på den?
Avatar billede nicker Nybegynder
12. juni 2007 - 01:36 #1
fandt ud af det...