Avatar billede tanis Nybegynder
29. november 1999 - 20:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Inkludering af fil?

Hej allesammen,
jeg sidder og tumler med et problem.

Jeg vil gerne lave et noget kode, som kan inkludere en fil, når den compiler og ikke før, som #include gør.

Problemer er at jeg har 150+ side, som gerne skulle ligne hinanden, men jeg vil ikke bruge frames, og det fylder for meget, når alle sider skal laves på den måde, så jeg har lavet en standard side, og nu vil jeg gerne lægge teksten ind, #include virker ikke, da det er en variabel.

Jeg kunne jo bruge gøre så, den læste fra filen, en linje ad gangen, men nej, jeg vil gerne være besværlig, har nogle af jer nogle ideer`?
Avatar billede stoffer Nybegynder
29. november 1999 - 21:40 #1
' Define Constants
Dim sFilenavn
sFilenavn = Request.QueryString("din_side.html")

ForReading  = 1
ForWriting  = 2
ForAppending = 8

' Map current path to physical path
curDir = Request.ServerVariables("APPL_PHYSICAL_PATH")

' Create FileSytemObject Component
dim iTaeller
Set ScriptObject = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
if ScriptObject.FileExists(curDir + "\" + sFilenavn) then

' Read From File and Output to Screen
Set MyFile = ScriptObject.OpenTextFile(curDir + "\" + sFilenavn, ForReading)
text = MyFile.ReadAll
End if

så skal du have renset den for HTML, TITLE og andre tags.

split_text = SPLIT(text, "<BODY BGCOLOR")

step_1 = split_text(1)

step_2 = split(bund, "</body>")

endelig_text = step_2(0)

nu burde den text der ligger i endelig_text være renset for både de øverste og nederste tags og tekst, så du putte det i Body koden

du kan jo selv prøve at tilpasse efter dine tabeller osv...

det er nok en ret belastende metode for serveren, men jeg kan ikke lige komme i tanke om andre metoder...

prøv selv at bygge videre.

Avatar billede stoffer Nybegynder
29. november 1999 - 21:44 #2
jeg er godt klar over det ligger meget tæt op af hvad du skrev med at læse igennem en fil, men umiddelbart tror jeg det er den eneste måde, hvis du vil undgå at lave #include, for du har jo allerede alle siderne liggende...

jeg vil meget gerne høre fra dig, hvis du finder en anden metode end min
Avatar billede stoffer Nybegynder
29. november 1999 - 21:46 #3
ups:

step_2 = split(bund, "</body>")

skal være

step_2 = split(step_1, "</body>")
Avatar billede morpheus Nybegynder
30. november 1999 - 19:11 #4
øhh...Prøv med DreamWeaver !

Den kan køre med templates, en meget effektiv funktion hvis man elsker tables !

<//morpheus\\>
Avatar billede tanis Nybegynder
01. december 1999 - 12:23 #5
Det var jo det jeg ville undgå, jeg finder nok på noget!