Avatar billede thundergod Nybegynder
06. juni 2007 - 11:50 Der er 2 kommentarer

-Xmx ved JNI_CreateJavaVM() fejler

Jeg har et C program (View), der starter en Java VM via JNI for at tilgå min datamodel (Model+Control).
Som argument til JNI_CreateJavaVM indgår der et JavaVMInitArgs objekt der indeholder et array af JavaVMOption. Én af de options vi sætter er '-Xmx=512M'. Dette pga. til tider højt hukommelsesforbrug i applikationen og for at undgå OutOfMemoryException.

Dette setup har jeg haft i flere år, men siden slutningen af Maj (ca.) har dette hørt op med at virke. Oprettelsen af JVM fejler. Hvis jeg fjerner -Xmx512M helt virker alt fint, bortset fra at min applikation fejler pga. OutOfMemoryException.

Svar på dette spørgsmål skal gå ud på at fortælle hvad jeg kan gøre for at undgå problemet. Alm. info (med kilder) om hvorfor problemet er opstået accepteres selvfølgelig også som svar.

Følgende svar behøver ikke at indgå som kommentarer:
- Kod programmet om så det anvender mindre hukommelse
- Drop JNI og lav det hele i Java
- Drop Java og lav det hele i C
:-)

INFO: Spm. er også oprettet i Programmering:Java for at opnå bedre dækningsgrad. Begge spørgsmål vil naturligvis få deres svar accepteret (2*200 = 400point tilgængelige)
Avatar billede thundergod Nybegynder
06. juni 2007 - 11:52 #1
Avatar billede thundergod Nybegynder
06. juni 2007 - 12:34 #2
Der kom et relevant spørgsmål på det andet spørgsmål, læs mere der.