Avatar billede 4262sandved Nybegynder
05. juni 2007 - 14:23 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Adgang til side

Jeg skal bruge et script som sørger for at når man åbner en side, har man først adgang til den side igen efter der er gået 15 sekunder.

det skal helst køre på sessions.
100 point til den som laver dette :)
Avatar billede cyberkox Nybegynder
05. juni 2007 - 17:02 #1
det er ganske simpelt. Når brugeren åbner din side blir der oprettet en session hvori tidspunkt blir smidt i; session("now") = now(). Så laver du bar et tjek med med datediff og hvis der er gået mere som 15 min., stiller du bare brugeren om :-)
Avatar billede keysersoze Guru
05. juni 2007 - 17:39 #2
det er vel ikke så simpelt igen - hvis brugeren lukker browseren forsvinder sessionen og siden er igen tilgængelig selvom der ikke er gået 15 sekunder.
Avatar billede soerenlyn Nybegynder
05. juni 2007 - 17:48 #3
Du kunne i en database gemme tidspunkt og ip-adresse, og så tjekke når man går ind på siden om man må se den, men det er så ikke med sessions..
Avatar billede cyberkox Nybegynder
05. juni 2007 - 17:55 #4
Jae, okay, det kan du ha ret i, men hvis det helst skulle laves med session. Ellers skal man vel ha fat i noget cookie værk, hvilket ikke vil virke på de computere der har slået cookies fra. Sørens løsning var vist at foretrække?
Avatar billede soerenlyn Nybegynder
05. juni 2007 - 18:31 #5
Ja cookies ville ellers svære smart. Det er lidt svært at lave med sessions.
Avatar billede 4262sandved Nybegynder
05. juni 2007 - 19:54 #6
cyberkox hvordan laver man din løsning den er vist fint nok til det jeg skal bruge den til :-)
Avatar billede cyberkox Nybegynder
06. juni 2007 - 11:17 #7
Jeg har valgt at bruge DateAdd i stedet for, så løsningen kommer til at se sådan her ud:

if session("adgang") < now then
    session("adgang") = DateAdd("s", 15, now)
    response.write "Vis Indhold"
else
    response.write "Adgang forbudt!"
end if
Avatar billede soerenlyn Nybegynder
06. juni 2007 - 14:32 #8
Men man kan jo bare lukke vinduet ned og så kan man se siden igen?
Avatar billede morhan Novice
06. juni 2007 - 14:33 #9
Man kan også bare nægte at modtage alle former for cookies, så behøver man ikke lukke browseren
Avatar billede morhan Novice
06. juni 2007 - 14:36 #10
Men hvis det er en beskyttet side man kun kan tilgå hvis man er logget ind, så er sesssion en vældig god ide
Avatar billede soerenlyn Nybegynder
06. juni 2007 - 16:05 #11
Ja, men den skal jo kunne huske om man har haft session inden for 15 minutter..
Avatar billede cyberkox Nybegynder
06. juni 2007 - 16:18 #12
Sekunder vel at mærke :-). Nu kender vi ikke den eksakte situation han ska bruge den i, men hvis han mener det virker som det skal, så er det vel perfekt? Nå, men det finder du bare ud af, sandved :)
Avatar billede 4262sandved Nybegynder
06. juni 2007 - 18:51 #13
Hej CyberKox.
det skulle bruges til et system hvor man kan sende beskeder, som et slags spamfilter..

dette køre på sessions.

så det passer jo lige til =) tusssiiiinnnddd tak!

smid et svar :-)
Avatar billede cyberkox Nybegynder
06. juni 2007 - 19:35 #14
Det er bar i orden. Hvis du vil lave længere eller kortere adgangs-tid, så ændrer du jo bar tallet, evt. hvis det skal være min. skriver du bar m i stedet for s :)
Avatar billede 4262sandved Nybegynder
06. juni 2007 - 20:41 #15
Okay =)
Avatar billede cyberkox Nybegynder
06. juni 2007 - 23:03 #16
Takker for point ;-)