Avatar billede lolgoff Nybegynder
02. juni 2001 - 22:51 Der er 11 kommentarer

Fra DB -> HTML på en pæn måde ?

Jeg har bøvlet vildt langt tid med at få udtræk fra en database til HTMl, så det står pænt.

Dette kunne f.eks. bare være på en traditionel HTML-table - det er fint nok, men hvordan ?

Avatar billede sukos Juniormester
02. juni 2001 - 23:21 #1
Du må jo vise din kode, ellers kan du ikke rigtig få hjælp
Avatar billede sukos Juniormester
02. juni 2001 - 23:22 #2
?
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
02. juni 2001 - 23:30 #3
print \"<table>\";

$foresp=mysql_query(\"SELECT whatever FROM tableyes WHERE stik=\'$no\' ORDER BY yesno ASC\");
                        while($data=mysql_fetch_array($foresp)){
                        extract($data);
print \"<tr><td>Dette er en test</td></tr>\";
}

print \"</table>\";
Avatar billede jensgram Nybegynder
03. juni 2001 - 12:05 #4
Dette script returnerer de første 5 rækker i tabellen brugere, hvor fornavn = Kurt
--------------------------------------------------$connection = mysql_connect(\"localhost\", \"$usr\", \"$pwd\") or die(\"Kunne ikke få forbindelse til databasen\");
mysql_select_db(\"$usr\", $connection) or die(\"Kunne ikke vælge database\");

$result = mysql_query(\"select * from brugere where fornavn = \'Kurt\' limit 0,5\");
$number = mysql_num_rows($result);
if ($number > 0) {
    while($row = mysql_fetch_array($result)) {
        print \"Navn: $row[fornavn] $row[efternavn]<br>\\n\";
        print \"Brugernavn: $row[brugernavn]<br>\\n\";
        print \"E-mail: $row[mail]<br>\\n\";
        print \"<hr>\\n\\n\";
    }
} else {
    print \"Der blev ikke fundet nogen med fornavnet Kurt\";
}

mysql_close($connection) or die(\"Kunne ikke lukke forbindelsen til databasen\");
Avatar billede sukos Juniormester
06. juni 2001 - 16:56 #5
Her er lidt mere som giver en \"pæn\" html-kode.

<?
$db = mysql_connect(\"localhost\", \"root\", \"password\");
mysql_select_db(\"jokes\",$db);
$foresp = mysql_query(\"SELECT navn, email, joke FROM historier ORDER BY nr DESC\");
?>
<p>
<table border=\"1\" cellpadding=\"4\" cellspacing=\"4\">
<?
while($data = mysql_fetch_array($foresp)){
echo\"<tr>\\n\";
echo\"        <td bgcolor=\\\"#cecece\\\">Joke fra $data[0]</td>\\n\";
echo\"        <td bgcolor=\\\"red\\\">E-mail: <a href=\\\"mailto:$data[1]\\\">$data[1]</a></td>\\n\";
echo\"</tr>\\n\";
echo\"<tr>\\n\";
echo\"        <td colspan=\\\"2\\\">$data[2]</td>\\n\";
echo\"</tr>\\n\";
}
?>
</table>
Avatar billede jd Nybegynder
06. juni 2001 - 17:23 #6
Hmm... jeg har ikke helt fattet hvorfor alle tror det er en MySQL-db vi snakker om... Hvad nu hvis det er Access, PostGreSQL, MS SQL, Oracle, Interbase, Sybase, eller..., eller... ?
Avatar billede jensgram Nybegynder
06. juni 2001 - 20:04 #7
Jeg har aldrig hørt andet end MySQL-diskussioner i PHP-afdelingen, såahhh ;-[
Avatar billede jd Nybegynder
06. juni 2001 - 20:15 #8
Nej, MySQL er også ved at blive ufatteligt populær... men det sker altså at (seriøse) folk snakker fx. Oracle...
Avatar billede sukos Juniormester
06. juni 2001 - 22:00 #9
Er det ikke bl.a. fordi der er meget arbejde at få hvis man er go\' til Oracle?
Avatar billede jd Nybegynder
06. juni 2001 - 22:02 #10
Oracle er en af de størte og mest avancerede databaseservere - derfor :)
Avatar billede adela Nybegynder
06. juni 2001 - 23:24 #11
Uhadada - der var en der blev lidt fornærmet - hehe - ja Oracle er sikkert ganske glimrende, men MySQL er udbredt, der er lavet meget til den - og snakken om den er netop symtomet på dette - det er vel antageligt derfor.....

Jeg har personligt en AS400 - der er desværre kun 3 replies i det forum, og jeg aner intet om den.....den er ikke så udbredt.....