Avatar billede ramad Praktikant
01. juni 2007 - 14:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

tråd og progress bar

Hejsa

Jeg er lidt grøn i C++ og er stødt på et lille problem.
Jeg har en applikation hvori jeg har en knap. Når der trykkes på knappen startes der en tråd, der så udfører en proces.

Nu vil jeg så gerne vise fremdriften af processen i min brugergrænseflade, men hvordan sender jeg trådens fremdrift tilbage til min GUI?

Spørg endelig ind til problemet, hvis jeg er for uklar i mit spørgsmål.
Avatar billede riversen Nybegynder
01. juni 2007 - 14:26 #1
implementer observer pattern ;)
Avatar billede ramad Praktikant
01. juni 2007 - 14:30 #2
Whau - nå er det bare det!!
Nej, det siger mig ikke så meget... Kan du evt. uddybe?
Avatar billede riversen Nybegynder
01. juni 2007 - 14:35 #3
Avatar billede riversen Nybegynder
01. juni 2007 - 14:38 #4
observer pattern at blot for at skabe en svag kobling mellem objekterne... hvis du er ligeglad med dette eller ikke helt forstå linket, så er humlen at du sender en reference til GUI'en til den tråd der udfører arbejdet. GUI objektet (hvad enten der er en egentlig progressbar, window eller whatever), skal jo så tilbyde en function, der kan kaldes med en given parameter for at opdatere progress baren.
Avatar billede ramad Praktikant
13. juni 2007 - 12:16 #5
Hej riversen - et stykke tid siden, men nu har jeg fået sat mig ind i Observer pattern. Hvis du smider et svar, så accepterer jeg det. Det var jo et glimrende svar når først man fik sat sig ind i det :)
Avatar billede riversen Nybegynder
13. juni 2007 - 18:32 #6
ja, patterns er fornuftigt læsestof. Men behold bare pointene.
Avatar billede ramad Praktikant
26. januar 2012 - 20:27 #7
oprydning.