Avatar billede staggerlee Nybegynder
01. juni 2007 - 10:45 Der er 3 kommentarer

Encoding på mail

Hej jeg har denne metode, som sender en mail ud hver gang, der oprettes en ny side

public void SendPostEmail(BlogData.PostRow post)
    {

        System.Text.StringBuilder message = new System.Text.StringBuilder();

        string subject = "Nyt indlæg på..: " + post.Title;
        string posturl = getPostUrl(post);

        message.Append("<html><body><p>Følgende indlæg er oprettet på StratBlog</p>");
        message.Append(post.Summary);
        message.Append("<p>Du kan læse hele indlægget ved at klikke på følgende link: ");
        message.Append(string.Format("<a href='{0}'>{0}</a>", posturl, posturl));
        message.Append("</p></body></html>");

        SendEmail(post, subject, ConfigurationManager.AppSettings["email-post-group"], message.ToString());
    }

Nu vil jeg have lagt en encoding på, så eksempelvis anførselstegn beholder sit format i den udsendte mail. Jeg har ikke arbejdet med encoding før, så hvis der er nogle der har et bud på, hvordan jeg ændrer min kode, vil jeg være meget taknemmelig.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juni 2007 - 15:18 #1
Det ligner C# og ikke C++.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juni 2007 - 15:23 #2
.NET mail klasse har saa vidt jeg husker en BodyEncoding property hvor du kan saette
encoding
Avatar billede staggerlee Nybegynder
01. juni 2007 - 21:41 #3
Jeps, det var selvfølgelig i C# tråden den skulle være oprettet. Jeg lukker tråden her og opretter den der i stedet.