Avatar billede duuink Nybegynder
29. maj 2007 - 16:06 Der er 2 kommentarer

Aktivere PHP session vha. javascript

Hej :D

Jeg sidder og tænker over om det er muligt at lave en javascript-knap der ved tryk kan aktivere en session som kan hentes/læses af PHP senere hen?
Hele ideen går på at siden IKKE skal reloades/refreshes ved tryk på kanppen.

Kan det lade sig gøre ? :P
Avatar billede 0xffff Nybegynder
29. maj 2007 - 16:24 #1
Hejsa,

Det som du siger der kan godt lade sig gøre vha. AJAX. Men hvis du først bruger AJAX er der ikke rigtigt nogen grund til at gemme en session :)
Avatar billede w13 Novice
29. maj 2007 - 16:26 #2
Altså jeg kender ikke så meget til det, men umiddelbart ville jeg sige, du skal ud i noget AJAX.
------------------------------------
<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
function createXHR() {
    var req = false;
        try {
            req = new ActiveXObject('Msxml2.XMLHTTP');
        }
        catch (err2) {
            try {
                req = new ActiveXObject('Microsoft.XMLHTTP');
            }
            catch (err3) {
        try {
            req = new XMLHttpRequest();
        }
        catch (err1) {
            req = false;
        }
    return req;
}

function Ajax(a) {
    var req = createXHR();

    req.open("GET", a, true);
    req.send(null);
}
</script>

<input type="button" value="Session" onclick="Ajax('enablesession.php');">
-------------------------------
Så skal du bare oprette en php-side kaldet enablesession.php (eller rette i knappens onclick, hvis filen hedder andet) og på den side kan du lave det der med Sessions. :)