Avatar billede tjacobt Nybegynder
28. maj 2007 - 14:16 Der er 8 kommentarer

Profiler i communityet

Hejsa,
Jeg ahr et community på min side http://htsite.wep.dk
Men jeg vil gerne have såndan at alle brugere har sin egen profil men hvordan gør jeg det?

Det er dette community jeg har:
http://www.phpuniverset.dk/show_artikels.phtml?ArtikelID=23&artikel=Brugersystem.i.PHP/MySQL
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. maj 2007 - 14:43 #1
Du skal lave følgende ting:

Du skal udbygge tabellen users, så den indeholde felter til alle de data du ønsker gemme på hver bruger.
Herefter skal du lave en rediger_profil.php kode.
Det kan du lave som en formular, hvor f.eks.:

Navn: <input type="text" name="navn" value="$row['navn']">

Altså så navn som standard sættes = navnet fra databasen.
Herefter skal du så gemme de nye data.
Men der er meget du skal lave, så jeg synes du skal starte med at finde ud af hvilke data du vil have en brugere skal kunne redigere og gemme.
Avatar billede tjacobt Nybegynder
28. maj 2007 - 14:45 #2
Okay,
Tusind tak :D
Avatar billede tjacobt Nybegynder
28. maj 2007 - 16:04 #3
Men hvordan kan jeg hente oplysningerne fra databasen hvilken kode skal jeg skrive?
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. maj 2007 - 16:25 #4
Det er lidt skidt, det brugersystem du benytter, bruger ikke sessions.
Så det bliver noget bøvl.
Men det kan bygges ind i, men så begynder det at blive en stor opgave, og det gider jeg desværre ikke kaste mig ud i nu.
Men jeg vil gerne guide, hvis du har mod på at prøve dig lidt frem selv.
Avatar billede tjacobt Nybegynder
28. maj 2007 - 16:29 #5
Har fundet ud af det nu ,)
Avatar billede tjacobt Nybegynder
28. maj 2007 - 18:06 #6
Lige et spørgesmål hvis jeg nu er logget ind på min bruger "tjacobt" i communityet hvilken kode skal jeg så skrive såndan at det brugernavn jeg er logget ind med kommer frem altså på login-ok.php siden når jeg er logget ind?
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. maj 2007 - 18:21 #7
Det er f.eks. der SESSION ville være smarte at udbygge dit community med.
Så ville du f.eks. "bare" kunne kalde:

echo $_SESSION['brugernavn'];
Og så ville den udskrive brugerens navn, hvor du måtte ønske det.
Avatar billede tjacobt Nybegynder
28. maj 2007 - 18:40 #8
Fedt Tak,
Godt du nævnet sessions så kan jeg lave meget mere på mit community :D

Tusind tusind tak