Avatar billede remo27 Nybegynder
26. maj 2007 - 20:51 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

hjælp til Data udtræk

Hvem kan hjælpe mig ??

Jeg har denne side  http://remo.lir.dk/demo
Klik på nøgle.
Log dig på som admin i brugernavn & password.

klik på admin-sektionen her bliver vist de poster som man kan rette i. problemet er at når jeg klikker på en post kommer der en blank side, her skullle min redigerinfo.asp komme istedet.

Hvem kan hjælpe mig.??

admin.asp

<!-- #include file="../databaseforbindelse.asp" -->
<!-- #include file="headerinfo.asp" -->
<%
' Hvis man ikke har admin-status, kan man ikke bruge denne side:
if session("status") <> "admin" then
    response.write "Du skal have admin status, for at kunne bruge denne side!<br>"
    response.write "Gå til <a href=""default.asp?emne=login"">login</a> siden."
    response.end
end if

'dim conn, dsn, rs, sql

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
'DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
'DSN = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("./db/brugerinfo.mdb")
'DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("../db/brugerinfo.mdb")
Conn.Open DSN

sql = "select * from tblBrugerInfo order by admin, id asc"
set rs = conn.execute(sql)

if rs.eof then
    response.write "Ingen brugere i databasen"
else
%>

<table border="0">
<tr>
    <td>Id</td>
    <td>Brugernavn</td>
    <td>Kodeord</td>
    <td>Navn</td>
    </tr>

<%
do while not rs.eof

%>

<tr>

    <td><a href="default.asp?emne=admin&emne2=retinfo&id=<%=rs("id")%>"><%=rs("id")%></a>&nbsp;</td>
    <td><a href="redigerinfo.asp?mode=admin&id=<%=rs("id")%>"><%=rs("brugernavn")%></a>&nbsp;</td>
    <td><a href="redigerinfo.asp?mode=admin&id=<%=rs("id")%>"><%=rs("kodeord")%></a>&nbsp;</td>
    <td><a href="redigerinfo.asp?mode=admin&id=<%=rs("id")%>"><%=rs("navn")%></a>&nbsp;</td>
    </tr>

<%
rs.movenext
loop
%>
</table>

<%

Conn.Close
set rs = nothing
Set Conn = Nothing

end if

%>

redigerinfo.asp

<%
'option explicit
response.buffer = true

' Hvis man ikke er logget ind, skal man ikke kunne se denne side
if session("id") = "" then response.redirect "../default.asp?emne=login"
%>
<!-- #include file="../databaseforbindelse.asp" -->
<!-- #include file="headerinfo.asp" -->
<!-- HUSK DOCTYPE -->
<html>
<head>
<title>Rediger info</title>
</head>
<body>
<%
function fixtegn(s)
fixtegn = replace(s, "'", "''")
end function

dim opdateret
opdateret = ""

dim brugerid
brugerid = CInt(session("id"))

'dim isAdmin, isSynlig
isAdmin = false
isSynlig = ""

if request.querystring("mode") = "admin" then
    if session("status") <> "admin" then
        response.redirect "../default.asp?emne=login"
    else
        brugerid = request.querystring("id")
        isAdmin = true
    end if

'dim conn, dsn, rs, sql

'Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
'DSN = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("./db/brugerinfo.mdb")
'Conn.Open DSN

if request.servervariables("request_method") = "POST" then
    ' der skal opdateres

    navn = fixtegn(request.form("navn"))
    adresse = fixtegn(request.form("adresse"))
    postnr = fixtegn(request.form("postnr"))
    city = fixtegn(request.form("city"))
    tlf = fixtegn(request.form("tlf"))
    mobil = fixtegn(request.form("mobil"))
    email = fixtegn(request.form("email"))
    web = fixtegn(request.form("web"))
    sted = fixtegn(request.form("sted"))
    lp = fixtegn(request.form("lp"))
    nyd = fixtegn(request.form("nyd"))
    pic1 = fixtegn(request.form("pic1"))
    pic2 = fixtegn(request.form("pic2"))
    pic3 = fixtegn(request.form("pic3"))
    tekst = fixtegn(request.form("tekst"))
    brugernavn = fixtegn(request.form("brugernavn"))
    kodeord = fixtegn(request.form("kodeord"))

    dim sqlSynlig
    sqlSynlig = "0"
    if request.form("synlig") <> "" then sqlSynlig = "1"

    sql = "update tblBrugerInfo set "
    sql = sql & "navn = '" & navn & "', "
    sql = sql & "adresse = '" & adresse & "', "
    sql = sql & "postnr = '" & postnr & "', "
    sql = sql & "city = '" & city  & "', "
    sql = sql & "tlf = '" & tlf & "', "
    sql = sql & "mobil = '" & mobil & "', "
    sql = sql & "email = '" & email & "', "
    sql = sql & "web = '" & web & "', "
    sql = sql & "sted = '" & sted & "', "
    sql = sql & "lp = '" & lp & "', "
    sql = sql & "nyd = '" & nyd & "', "
    sql = sql & "pic1 = '" & pic1 & "', "
    sql = sql & "pic2 = '" & pic2 & "', "
    sql = sql & "pic3 = '" & pic3 & "', "
    sql = sql & "tekst = '" & tekst & "', "
    sql = sql & "brugernavn = '" & brugernavn & "', "
    sql = sql & "kodeord = '" & kodeord & "', "
    sql = sql & "synlig = " & sqlSynlig & " "
    sql = sql & "where id = " & brugerid

    conn.execute(sql)

    opdateret = "<br><b>Profilen er nu opdateret</b>"
    response.redirect "../default.asp?emne=admin"
end if
    ' der skal hentes

'dim fejl
fejl = false

sql = "select * from tblBrugerInfo where id = " & brugerid
set rs = conn.execute(sql)

dim navn, adresse, postnr, city, tlf, mobil, email, web, sted, lp, nyd, pic1, pic2, pic3, tekst
if not rs.eof then
    navn = "" & rs("navn")
    adresse = "" & rs("adresse")
    postnr = "" & rs("postnr")
    city = "" & rs("city")
    tlf = "" & rs("tlf")
    mobil = "" & rs("mobil")
    email = "" & rs("email")
    web = "" & rs("web")
    sted = "" & rs("sted")
    lp = "" & rs("lp")
    nyd = "" & rs("nyd")
    pic1 = "" & rs("pic1")
    pic2 = "" & rs("pic2")
    pic3 = "" & rs("pic3")
    tekst = "" & rs("tekst")
    brugernavn = "" & rs("brugernavn")
    kodeord = "" & rs("kodeord")
    if isAdmin then
        if CBool(rs("synlig")) then isSynlig = " checked"
    end if
else
    fejl = true
end if

Conn.Close
set rs = nothing
Set Conn = Nothing

if fejl = true then response.redirect "login.asp"
%>

<center>
<Form Action="admin/redigerinfo.asp<% if request.querystring <> "" then response.write "?" & request.querystring%>" method="post">
<table cellspacing=0 border=0 cellspacing="0" cellpadding="5" width=320>
<tr>
  <td colspan=2 height=20  width="310">
<b>Ret Oplysninger:</b>
  </td>
</tr>
<tr>
  <td width="64">
    Navn</td>
  <td align=right width="236">
    <input type="text" name="navn" size="32" value="<%=navn%>"></td>
</tr>

<tr>
  <td width="64">
    Adresse</td>
  <td align=right width="236">
    <input type="text" name="adresse" size="32" value="<%=adresse%>"></td>
</tr>
<tr>
  <td width="64">
    Postnr</td>
  <td align=right width="236">
    <input type="text" name="postnr" size="32" value="<%=postnr%>"></td>
</tr>
<tr>
  <td width="64">
    By</td>
  <td align=right width="236">
    <input type="text" name="city" size="32" value="<%=city%>"></td>
</tr>
<tr>
  <td width="64">
    Tlf</td>
  <td align=right width="236">
    <input type="text" name="tlf" size="32" value="<%=tlf%>"></td>
</tr>
<tr>
  <td width="64">
    Mobil</td>
  <td align=right width="236">
    <input type="text" name="mobil" size="32" value="<%=mobil%>"></td>
</tr>
<tr>
  <td width="64">
    Email</td>
  <td align=right width="236">
    <input type="text" name="email" size="32" value="<%=email%>"></td>
</tr>
<tr>
  <td width="64">
    Web</td>
  <td align=right width="236">
    <input type="text" name="web" size="32" value="<%=web%>"></td>
</tr>
<tr>
  <td width="64">
    Sted</td>
  <td align=right width="236">
    <input type="text" name="sted" size="32" value="<%=sted%>"></td>
</tr>
<tr>
  <td width="64">
    Lp</td>
  <td align=right width="236">
    <input type="text" name="lp" size="32" value="<%=lp%>"></td>
</tr>
<tr>
  <td width="64">
    Nyd</td>
  <td align=right width="236">
    <input type="text" name="nyd" size="32" value="<%=nyd%>"></td>
</tr>
<tr>
  <td width="64">
    Pic1</td>
  <td align=right width="236">
    <input type="text" name="pic1" size="32" value="<%=pic1%>"></td>
</tr>
<tr>
  <td width="64">
    Pic2</td>
  <td align=right width="236">
    <input type="text" name="pic2" size="32" value="<%=pic2%>"></td>
</tr>
<tr>
  <td width="64">
    Pic3</td>
  <td align=right width="236">
    <input type="text" name="pic3" size="32" value="<%=pic3%>"></td>
</tr>
<tr>
  <td width="64">
    tekst</td>
  <td align=right width="236">
    <textarea rows="12" name="tekst" cols="28"><%=tekst%></textarea></td>
</tr>
<tr>
  <td width="64">
    Brugernavn</td>
  <td align=right width="236">
    <input type="text" name="brugernavn" size="32" value="<%=brugernavn%>"></td>
</tr>
<tr>
  <td width="64">
    Kodeord</td>
  <td align=right width="236">
    <input type="text" name="kodeord" size="32" value="<%=kodeord%>"></td>
</tr>
<% if isAdmin then %>

<tr>
  <td colspan=2 width="310">
    <Div Align=right>Synlig:
      <Input type="checkbox" name="synlig"<%=isSynlig%> value="ON"></div>
  </td>
</tr>
<% end if %>
<tr>
  <td colspan=2 width="310">
    <Div Align=right><Input type="submit" Value="Ret"></div>
  </td>
</tr>
</table>
</form>

<%=opdateret%>
</BODY>
</HTML>

index.asp

<!-- #include file="headerinfo.asp" -->
<% if session("id") = "" then %>
<!-- her kan du putte ting der skal vises, hvis man IKKE er logget ind -->
<a href="login.asp">login</a>
<% end if %>

<%
if session("id") <> "" then
%>
<!-- her kan du putte ting der skal vises, hvis man ER logget ind -->
<center>
<table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="90%">
  <tr>
    <td width="100%" class="topbar" align="center">Administrator siden</td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="100%">Velkommen til administrator siden. På denne side kan du
    rette i dine oplysninger, uploade billeder til dit visitkort, tilføje
    guldkorn til hjemmesiden, oprette annonce til køb/salg.</td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="100%" align="center">&nbsp; <a href="default.asp?emne=admin&emne2=retinfo">Rediger info</a> |
    <a href="default.asp?emne=admin&emne2=guldkorn">Tilføje Guldkorn</a>| <a href="default.asp?emne=admin&emne2=uppic">Upload billeder</a> | Køb/Salg |
<a href="admin/logout.asp">Log ud</a> |<% if session("status") = "admin" then %>
<a href="default.asp?emne=admin&emne2=admin">admin-sektionen</a>|<a href="default.asp?emne=admin&emne2=tfk">tilføj kalender</a>|<a href="default.asp?emne=admin&emne2=updoc"> upload doc</a>|
<% end if %><% end if %></td>
  </tr>
</table>

<br>
<table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="90%">
  <tr>
    <td width="100%">
    <% if Trim(Request.QueryString("emne2")) = "retinfo" then %>
<!--#include file="redigerinfo.asp" -->
<%end if%>
    <% if Trim(Request.QueryString("emne2")) = "admin" then %>
<!--#include file="admin.asp" -->
<%end if%>
<% if Trim(Request.QueryString("emne2")) = "guldkorn" then %>
<!--#include file="upcitat.asp" -->
<%end if%>
<% if Trim(Request.QueryString("emne2")) = "uppic" then %>
<!--#include file="uploadgfx.asp" -->
<%end if%>
<% if Trim(Request.QueryString("emne2")) = "tfk" then %>
<!--#include file="upkal.asp" -->
<%end if%>
<% if Trim(Request.QueryString("emne2")) = "updoc" then %>
<!--#include file="uploaddoc.asp" -->
<%end if%> &nbsp;</td>
  </tr>
</table>
<br>
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="90%">
  <tr>
    <td width="50%" valign="top">
    <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="100%">
      <tr>
        <td width="100%">
        <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="100%">
          <tr>
            <td width="100%" class="topbar" align="center">Forum</td>
          </tr>
          <tr>
            <td width="100%"></td>
          </tr>
          <tr>
            <td width="100%"></td>
          </tr>
        </table>
        </td>
      </tr>
      <tr>
        <td width="100%"><br><MARQUEE onmouseover='this.stop();' onmouseout='this.start();' scrollamount='1' scrolldelay='75' top='0' left='0' width='100' height='70' direction="up"><!-- #include file="../salg.asp"--></marquee></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width="100%"><br><MARQUEE onmouseover='this.stop();' onmouseout='this.start();' scrollamount='1' scrolldelay='75' top='0' left='0' width='100' height='70' direction="up"><!-- #include file="../koeb.asp"--></marquee></td>
      </tr>
    </table>
    </td>
    <td width="50%" valign="top">
    <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="100%">
      <tr>
        <td width="100%" valign="top"><!-- #include file="download.asp"-->&nbsp;</td>
      </tr>
    </table>
    </td>
  </tr>
</table>
</center>
Avatar billede felixcat Nybegynder
26. maj 2007 - 20:55 #1
det virker da fint
Avatar billede keysersoze Guru
26. maj 2007 - 20:56 #2
HTTP 404 - File not found
Avatar billede keysersoze Guru
26. maj 2007 - 20:57 #3
redigerinfo.asp ser ud til at mangle - i hvert fald i den pågældende mappe (demo)
Avatar billede remo27 Nybegynder
26. maj 2007 - 21:01 #4
jeg prøver lige at ftpuploade den igen.
Avatar billede remo27 Nybegynder
26. maj 2007 - 21:02 #5
redigerinfo.asp ligger i mappen admin
Avatar billede keysersoze Guru
26. maj 2007 - 21:03 #6
jo - men den skal jo ligge i demo... i hvert fald er det hvad du skriver i dit link
Avatar billede remo27 Nybegynder
26. maj 2007 - 21:03 #7
så skulle det være ftp uploadet igen
Avatar billede keysersoze Guru
26. maj 2007 - 21:07 #8
din pegning eller placering af filen er stadig forkert - enten skal du ligge filen i demo-mappen eller også skal du ændre pegningen til demo/admin-mappen
Avatar billede remo27 Nybegynder
26. maj 2007 - 21:13 #9
så skal den ændres til demo/admin mappen, hvorledes skal det se ud ??
Avatar billede keysersoze Guru
26. maj 2007 - 21:16 #10
jeg ved ikke om det er med vilje at du laver 2 slags link til (umiddelbart) samme side - men enten

<td><a href="default.asp?emne=admin&emne2=retinfo&id=<%=rs("id")%>"><%=rs("id")%></a>&nbsp;</td>
    <td><a href="admin/redigerinfo.asp?mode=admin&id=<%=rs("id")%>"><%=rs("brugernavn")%></a>&nbsp;</td>
    <td><a href="admin/redigerinfo.asp?mode=admin&id=<%=rs("id")%>"><%=rs("kodeord")%></a>&nbsp;</td>
    <td><a href="admin/redigerinfo.asp?mode=admin&id=<%=rs("id")%>"><%=rs("navn")%></a>&nbsp;</td>

eller

<td><a href="default.asp?emne=admin&emne2=retinfo&id=<%=rs("id")%>"><%=rs("id")%></a>&nbsp;</td>
    <td><a href="default.asp?emne=admin&emne2=retinfo&id=<%=rs("id")%>"><%=rs("brugernavn")%></a>&nbsp;</td>
    <td><a href="default.asp?emne=admin&emne2=retinfo&id=<%=rs("id")%>"><%=rs("kodeord")%></a>&nbsp;</td>
    <td><a href="default.asp?emne=admin&emne2=retinfo&id=<%=rs("id")%>"><%=rs("navn")%></a>&nbsp;</td>
Avatar billede remo27 Nybegynder
26. maj 2007 - 21:33 #11
denne løsning, henter data'en :O) men det bliver vist på en "ny" side, istedet for den bliver i samme tabel som du klikker på linket :O(
Avatar billede keysersoze Guru
26. maj 2007 - 21:36 #12
den forstod jeg ikke helt - men umiddelbart set det ud til at du skal bruge nederste løsning.
Avatar billede remo27 Nybegynder
26. maj 2007 - 21:42 #13
Den tager vi igen..

Denne løsning funger:

<td><a href="admin/redigerinfo.asp?mode=admin&id=<%=rs("id")%>"><%=rs("brugernavn")%></a>&nbsp;</td>
her henter den min oplysninger over i redigerinfo.asp, men den bliver vist på en "ny" side, idetet for at bliver i samme felt hvor klikkede på <td><a href="admin/redigerinfo.asp?mode=admin&id=<%=rs("id")%>"><%=rs("brugernavn")%></a>&nbsp;</td>  linket, er du med.
Avatar billede keysersoze Guru
26. maj 2007 - 21:53 #14
erhm - ikke helt tror jeg... tror du mangler et par mellemrum og/eller ord samt nogle forkerte bogstaver til at det giver nok mening. Men tolker jeg det korrekt vil jeg sige som før - hvad med løsning 2?
Avatar billede remo27 Nybegynder
26. maj 2007 - 22:13 #15
keysersoze>> <a href="default.asp?emne=admin&emne2=retinfo&id=<%=rs("id")%>"><%=rs("id")%></a>&nbsp;

dette link er løsningen, men jeg får ikke alt data'en frem, kun at der står admin i brugernavn og password.
Avatar billede keysersoze Guru
26. maj 2007 - 23:05 #16
så er der vel ingen data i databasen? Det er lidt svært at overskue ellers så du må prøve med lidt gammeldags debugging (response.write "noget")
Avatar billede remo27 Nybegynder
27. maj 2007 - 13:49 #17
For at det skal spille 190 % rigtigt

er det her den rigtige løsning på hvordan <a href'en> skal se ud og virke
<td>
<a href="admin/redigerinfo.asp?mode=admin&id=<%=rs("id")%>"><%=rs("brugernavn")%></a>&nbsp;</td>

bare den får alt data'en med, her viser den kun admin i brugernavn og password.
Avatar billede keysersoze Guru
28. maj 2007 - 08:27 #18
linket vil ingenting have at sige for om alle eller kun enkelte data fra databasen kommer med ud - til gengæld, hvis du lægger mærke til det får alle brugere brugernavn/password = admin og dette er jo ikke korrekt. I din kode, som jeg ikke helt kan overskue, må du et eller andet sted sætte brugerid (altså variablen, der bestemmer hvilken bruger der skal hives ud) forkert. Du sætter den i hvert fald et sted til en session (som jo bliver din admin) og et andet sted sætter du den til din querystring, men måske når den slet ikke at blive ændret til det din querystring indeholder... Derfor - debugging vha at skrive nogle hjælpevariabler ud undervejs i scriptet er som jeg ser det eneste mulighed.
Avatar billede remo27 Nybegynder
28. maj 2007 - 10:32 #19
keysersoze, jeg er ikke en haj til asp, må jeg sender dig mit website.
evt. en mail at sende det til.
Avatar billede keysersoze Guru
28. maj 2007 - 11:12 #20
jeg vil gerne hjælpe hvad jeg kan gennem eksperten - men kommer det ud over det er jeg ikke den rigtige.
Avatar billede remo27 Nybegynder
28. maj 2007 - 11:25 #21
ok...

jeg har lavet en lille historie det kan være du kan blive klogere på mit problem.

lidt historie vedr. hjemmesiden.

Denne webside, jeg er ved at lave skal bruges til Private dagplejere.
Når en Dagplejerer, kommer ind på siden kan x tilmelde sig siden.
For at blive vist på siden koster det xx antal kr.

når x tilmelder sig, bliver data'en uploaddet til en access db.
+ der kommer en mail til webmaster at der er ny bruger på hjemmesiden.

så logger webmaster sig på hjemmesiden klikker på nøglen skriver sit brugernavn + password klikker på linket admin-sektionen, her bliver de personer så vist dem som har tilmeldt sig hjemmesiden. Mening'en er så webmaster klikker på enten id brugernavn kodeord eller navn linket, her skal så det skiftes ud men en formular redigerinfo.asp

Ideen er at x har tastet alt data ind i forvejen, så webmaster kun sætte en kryd i feltet synlig. så x kan blive synlig på siden når x har betalt.  Håber det gav lidt mere mening.
Avatar billede keysersoze Guru
28. maj 2007 - 12:27 #22
joh - altså, din historie er jo god nok, men det ændrer ikke på at jeg ikke hverken kan eller vil yde support udover eksperten. Jeg lever af at lave sådan noget som du er i gang med og eksperten er kun en fritidsfornøjelse når jeg har tid - skulle jeg bruge al min tid på at hjælpe folk fra eksperten kunne jeg ikke bestille andet og det betaler ikke mine regninger.

Hvis det du er i gang med er en side med en indtjening for dig - og dermed en omkostning for andre - mener jeg også at man bør kunne give en tilstrækkeligt niveau, så har du kunnet lave alt ovenstående kode vil du også let kunne debugge det som foreslået og på den måde finde fejlen. Hvis ikke så har du en fremragende mulighed for at lære ASP bedre at kende og det kan jeg godt give lidt råd omkring hvis du spørger når du støder på noget.
Avatar billede remo27 Nybegynder
28. maj 2007 - 12:49 #23
nej nej, misforstå mig ikke, det er helt fair at du kun giver råd, her på
eksperten. men jeg er ikke helt med på det med at debugge.
Avatar billede keysersoze Guru
28. maj 2007 - 12:57 #24
Response.Write "test"
Response.End

udskriver den "test" på skærmen når scriptet til den del af koden hvor ovenstående er sat ind - hvis ikke skal du finde ud af hvorfor. Eks;

Response.Write "XXX" & request.querystring("mode") & "XXX"
if request.querystring("mode") = "admin" then
    if session("status") <> "admin" then
        response.redirect "../default.asp?emne=login"
    else
        brugerid = request.querystring("id")
        isAdmin = true
        Response.Write "XXXNYT BRUGERIDXXX"
    end if
Response.End
Avatar billede remo27 Nybegynder
28. maj 2007 - 15:07 #25
har lige haft besøg af en kammy, han kunne gennemskue mit link problem.

i admin.asp skulle min kode se således ud

<td><a href="default.asp?emne=admin&emne2=retinfo&mode=admin&id=<%=rs("id")%>"><%=rs("brugernavn")%></a>&nbsp;</td>

Men drop et svar for din tid og tålmodighed. Du har fortjent dine point ;O)
Avatar billede keysersoze Guru
28. maj 2007 - 15:32 #26
i orden :)