Avatar billede electrobeat_dk Nybegynder
24. maj 2007 - 18:58 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

eksternt stylesheet

SKAL man skrive sin text til sit textfield samtidig med at man lægger sit stylesheet på?

jeg synes det virker meget besværligt ellers.. nedenstående virker ikke, men hvis jeg fører linjen ind i funktionen hvor jeg skriver text til feltet virker det fint

var myCSS = new TextField.StyleSheet();
myCSS.load("../req/style.css");
myCSS.onLoad = function(success) {
        if (success) {
                txt.styleSheet = myCSS;
        }

txt.text = "hey tryk <a href='http://link.dk'>her</a>";
Avatar billede andersbro Nybegynder
24. maj 2007 - 22:55 #1
Har du sat textfelt.html = true ? Og sat textfelt.htmlText = "hey tryk <a href='http://link.dk'>her</a>";
Avatar billede electrobeat_dk Nybegynder
24. maj 2007 - 23:06 #2
nej, selvfølgelig havde jeg ikke det :) men nu ser det ud til at virke

er det forresten muligt at lave mit stylesheet standard ved alt i min swf? _global.et_eller_andet ?
Avatar billede andersbro Nybegynder
24. maj 2007 - 23:11 #3
Jeg plejer at definere stylesheet'et i _root, så kan man altid få fat på det. Men det betrages vist som en lidt "dirty" metode...
Avatar billede electrobeat_dk Nybegynder
24. maj 2007 - 23:30 #4
hvordan definerer du det?
Avatar billede andersbro Nybegynder
25. maj 2007 - 00:16 #5
Som du har gjort det, bare sørg for at deklarere myCSS i en frame på selve scenen. Så vil det være tilgængeligt som _root.myCSS.
Avatar billede electrobeat_dk Nybegynder
25. maj 2007 - 15:37 #6
lav et svar
Avatar billede andersbro Nybegynder
25. maj 2007 - 16:22 #7
Svar
Avatar billede electrobeat_dk Nybegynder
26. maj 2007 - 00:06 #8
jeg har lige en lille ting mere :)

ved du om det er muligt at lave en standard font? som standard er det jo times new roman.. er det muligt at ændre til f.eks. tahoma og med en størrelse 10
Avatar billede electrobeat_dk Nybegynder
26. maj 2007 - 00:07 #9
<-- har ikke noget med stylesheets at gøre
Avatar billede andersbro Nybegynder
26. maj 2007 - 21:57 #10
Jeg ville lave en generel function, som du kan kalde hver gang du skal lave et tekstfelt. I denne function kan du så indstille font og størrelse + alt det andet een gang for alle.
Avatar billede electrobeat_dk Nybegynder
26. maj 2007 - 23:03 #11
ok, jeg troede bare der var mulighed for at lave nogle defaults? :)

lav et svar
Avatar billede electrobeat_dk Nybegynder
26. maj 2007 - 23:26 #12
jeg har egentlig lige en anden ting ang. min eksterne CSS stylesheet.. jeg kan ikke helt få det her til at virke..

CSS.setStyle(styleName_arr[i], style);

hvis jeg tracer de indsatte variabler ser det således ud

p
{color:'#333333',fontSize:'11px',fontFamily:'tahoma'}

hvis jeg kopierer dem ind virker det som det skal??

CSS.setStyle('p', {color:'#333333',fontSize:'11px',fontFamily:'tahoma'});
Avatar billede electrobeat_dk Nybegynder
27. maj 2007 - 10:49 #13
nå, jeg fik det til at virke :)

var tmp = new StyleSheet();
var CSS = new StyleSheet();
tmp.load('style.css');
tmp.onLoad = function()
{
    var styleName_arr = tmp.getStyleNames();
    if(styleName_arr)
    {
        for(var i=0; i<styleName_arr.length; i++)
        {
            var tmp_obj = tmp.getStyle(styleName_arr[i]);
            var obj = new Object();
            for(var key in tmp_obj) obj[key] = tmp_obj[key];

            if(styleName_arr[i] == '*') styleName_arr[i] = 'p';
            CSS.setStyle(styleName_arr[i], obj);

            trace(styleName_arr[i]);
            for(var key in obj) trace(key+' = '+obj[key]);
        }