Avatar billede cleecer Nybegynder
23. maj 2007 - 15:32 Der er 3 kommentarer

søgevenlig stier til google via htaccess

Ved ikke rigtigt hvilken kategori dette hører under. Så undskyld hvis dette ikke rigtigt passer ind.

Jeg er ved at lave søgevenlige stiger på min hjemmeside... Dertil vil jeg gerne bruge en htaccess fil til at lave mine nuværende stiger om fra:

http://www.rockbilleder.dk/index2.php?id=1&page_title=Forside

til:

http://www.rockbilleder.dk/Forside

Nogle forslag til hvordan min htaccess fil skal se ud - kan ikke rigtigt hitte ud af det nemlig:

- på forhånd tak
Avatar billede coderdk Praktikant
23. maj 2007 - 15:42 #1
RewriteEngine on
RewriteBase /
RewriteRule ^Forside$ /index2.php?id=1&page_title=Forside [QSA,L]
RewriteRule ^Heste$ /index2.php?id=2&page_title=Heste [QSA,L]

F.eks...
Avatar billede cleecer Nybegynder
23. maj 2007 - 15:54 #2
ok skal jeg så hver gang der oprettes en ny side via min backend lave en ny linie med en ny RewriteRule - eller kan man slet ikke lave noget generelt der ?
Avatar billede coderdk Praktikant
23. maj 2007 - 18:42 #3
Hvis page_title er unik kan du lave noget mere generelt, ved at slå det op (så skal du ikke bruge id)...
Så kan man lave noget i stil med:

RewriteEngine on
RewriteBase /
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-F
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule ^(.*)$ /index.php?page_title=$1 [QSA,L]