Avatar billede bigbird Nybegynder
23. maj 2007 - 13:29 Der er 4 kommentarer

Tildele "Home Folder" via LDAP script

Jeg skal have sat

Home folder -> Connect -> Z \\servernavn\ushare\%username%

via en LDAP funktion...

Jeg afvikler det via en ASP.Net side, men det er selve LDAP funktionen jeg mangler.

Jeg sætter navn via:
("CN=" + userName, "user") = CN=Anders, user
Hvordan skal jeg sætte home folderen ? I skal ikke tænke på hvordan det skal se ud i ASP.Net, det skal jeg nok selv bokse med, men blot LDAPen
Avatar billede bigbird Nybegynder
23. maj 2007 - 13:34 #1
Det er faktisk her at username bliver sat...
newUser.Properties["samAccountName"].Value = userName;

Hvor jeg kunne forestille mig at "samAccountName" er LDAP måde at udtrykke navnet, og at der måtte findes en tilsvarende egenskaber til at fortælle om home folder...
Avatar billede bigbird Nybegynder
23. maj 2007 - 13:48 #2
newUser.Properties["HomeDrive"].Value = "X:";
newUser.Properties["HomeDirectory"].Value = "\\\\orion\\wwwroot\\" + userName;

Sådan blev de sat, og de kommer også til at stå under den nyoprettede bruger.. MEN...
Home folderen bliver ikke automatisk oprettet ?
Hvis jeg går ind under brugerne, og sletter stien og skriver den også, trykker OK, så kommer folderen ?
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2007 - 15:25 #3
Du kan skrive til kontoen med LDAP, men du kan ikke oprette folders og shares med LDAP. Til det kan du bruge vbScript.

:-)
Avatar billede bigbird Nybegynder
23. maj 2007 - 18:28 #4
Pokkers :( Jeg havde håbet at den automatisk ville blive oprettet, da kontoen HAR homedirectory INDEN at den bliver oprettet :(