Avatar billede love Nybegynder
01. juni 2001 - 23:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Frames, ændring af indhold i flere framesets fra ét link

Min side består af 6 frame(sets?). Fra én frame ønsker jeg at styre indholdet i mere end et andet frame (med target) ad gangen.
Eks:
ét klik på en link i et frame forandrer indholdet i 2 frames.
Kan man det?
ps. jeg ønsker at fastholde én side som den der styrer under hele forløbet.
Avatar billede dazzeler Nybegynder
01. juni 2001 - 23:33 #1
Hej love

MAn kan ændre indholdet i flere frames adgang ved et klik. Her er et eksempel jeg har brugt til at opdatere 3 frames på et tidspunkt.

<!--
function link(link1,link2,link3)
{
    top.leftmenu.location.href=link1;
    top.main.location.href=link2;
    top.menu.location.href=link3;
}
//-->

<A HREF=\"java script:link(\'leftmenu.html\',\'telefonbog.asp\',\'menu.php?menu=telefonliste\')\" >Refreash 2 frames</A>
Avatar billede callesen Praktikant
02. juni 2001 - 09:38 #2
Uden script er løsningen at lave frameset i frameset. Dvs. du fra din menuramme linker til et frameset der indeholder de to frames som der skal skifte samtidigt. Eksempelvis:
<FRAMESET FRAMEBORDER=\"0\" FRAMESPACING=\"0\" BORDER=\"0\" ROWS=\"24%,*\" COLS=\"100%\">
    <FRAME SRC=\"topramme.htm\" NAME=\"topramme\" SCROLLING=\"no\">
    her dine sidste 3 af de 6 frames og så de sidste 2:
<FRAMESET FRAMEBORDER=\"0\" FRAMESPACING=\"0\" BORDER=\"0\" COLS=\"20%,*\" ROWS=\"100%\">
    <FRAME SRC=\"menu.htm\" NAME=\"menu\" SCROLLING=\"auto\">
    <FRAME SRC=\"forside.htm\" NAME=\"internframeset\" SCROLLING=\"auto\">
</FRAMESET>
du kan også lave frameset i frameset i frameset.....
Avatar billede sukos Juniormester
02. juni 2001 - 09:39 #3
Og ellers tjek koderne på www.tips.dk
Avatar billede dazzeler Nybegynder
02. juni 2001 - 15:37 #4
Det er en anden løsning.
/dazzeler
Avatar billede olebole Juniormester
03. juni 2001 - 21:52 #5
<ole>
For at kunne give et begavet svar på spørgsmålet, er det nødvendigt at se koden på dine framesets.
Når du skriver \'med target\', betyder det så: \'uden JavaScript\' ?
/mvh
</bole>
Avatar billede love Nybegynder
12. juni 2001 - 11:20 #6
Hej dazzeler, callesen, sukos og olebole
Tak for indlæggene!
Som svar til ole. Mit udgangspunkt var en løsning der anvendte sig af HTML. Dazeller´s svar med et javascript virker tiltalende, vilket jeg vil sætte mig og forsøge at forstå. (Det har taget mig 2-3 år at lære HTML ..... :)
Mvh Love
Avatar billede love Nybegynder
12. juni 2001 - 11:22 #7
PS
Ole, min side består af en ret traditionel frameset med en menubjælke hvorfra jeg ønsker at styre indholdet i de øvrige.
(dvs. frameset row=, frameset cols=,.... osv)

mvh Love