Avatar billede chr_juel Nybegynder
21. maj 2007 - 13:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opret tabel i en given database?

Hej Eksperter,

Jeg har lige et enkelt spørgsmål.

Er det muligt at oprette en given tabel i en specifik database?

Jeg har en sql-fil med følgende tekst:

CREATE DATABASE minDatabase;

CREATE TABLE minTabel (....);

Kan det ikke lade sig gøre, at få oprettet minTabel i minDatabase?
Havde tænkt på noget i stil med "CREATE TABLE minDatabase.minTabel (..);" eller nogen i den dur, men kan sgu ikkel lige finde noget der virker.

Bruger forresten SQL Server 2005

Mvh Christian
Avatar billede -mundi- Nybegynder
21. maj 2007 - 13:53 #1
hvis du har adgang til databasen rent sikekrhedsmæssigt, kan du bare skrive
CREATE DATABASE minDatabase
USE minDatabase
CREATE TABLE minTabel (....);
Avatar billede chr_juel Nybegynder
21. maj 2007 - 14:00 #2
Det virker bare. Mange tak for hjælpen og lig venligst et svar :-)
Avatar billede chr_juel Nybegynder
21. maj 2007 - 14:01 #3
Det havde du gjort.. hehe