Avatar billede mastrup Nybegynder
21. maj 2007 - 09:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Color spg.

hej eksperter jeg har et lille problem når jeg opretter en Brush med en farve fx. rød sådan som vist her under.

Brushcolor = Brushes.Red;

alt virker som det skal og alt det der skal tegnes med rød bliver rødt. problemet som jeg ikke fatter opstår når jeg laver en pen og tilføjer min brush i parameterlisten og hvor jeg så prøver at hente navnet på farven så melder den bare "FFFF0000" hvor den skulle give mig "Red" hvad gør jeg galt siden den ikke får det rigtige color name

new Pen(Brushcolor).Color.Name
Avatar billede jps6kb Novice
21. maj 2007 - 10:03 #1
Du mener vel FF0000? Altså hexkoden for rød..

Det er højst sandsynligt sådan den lagrer det.. og der må også være en metode til at få navnet på den hexkode i Color. Ikke noget jeg selv har rodet med, men kunne ikke forestille mig andet.
Avatar billede fufan Nybegynder
21. maj 2007 - 11:04 #2
Prøv brug denne metode i stedet for:

new Pen(Brushcolor).Color.ToKnownColor().ToString()
Avatar billede mastrup Nybegynder
21. maj 2007 - 12:21 #3
Fufan

IsKnownColor() er jo bare en bool der kigger på om det er en kendt farve i system.Drawing.Color så det kan jeg jo ikke helt bruge
Avatar billede mastrup Nybegynder
21. maj 2007 - 12:23 #4
jps6kb

det jeg mener er at den "hex" værdi der er kommer i en string som skulle ind holde et navn på farven som den normalt også gør bare ikke når man tager og sender en difineret Brush med som parameter til en pen
Avatar billede mastrup Nybegynder
21. maj 2007 - 12:24 #5
har fundet en løsning på problemet ellers tak
Avatar billede mastrup Nybegynder
21. maj 2007 - 12:24 #6
svar
Avatar billede mastrup Nybegynder
21. maj 2007 - 12:24 #7
text
Avatar billede fufan Nybegynder
21. maj 2007 - 18:59 #8
Jeg skrev heller ikke IsKnownColor, men i stedet ToKnownColor...
Den virker fint her!