Avatar billede saudoo Nybegynder
20. maj 2007 - 17:26 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Håndtere controller med navn fra session

Hej eksperten,

Jeg sidder i den situation at jeg har fået lavet noget kode, så jeg ikke dynamisk kan lave kontrollers, så det jeg har gjort er at lave nogle inputfelter som jeg har sat til runat="server".

Men nå jeg så skal tilgå dem, hvad gør jeg så? Jeg har navnet stående i en session, men jeg kan jo ikke sige:

Session("strNavn").Text

Håber i sidder med et svar. :) Tak.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. maj 2007 - 19:56 #1
Du kan bruge
Request.Form(Session("strNavn").ToString)
Avatar billede tomledk Nybegynder
20. maj 2007 - 22:08 #2
Muligvis vil FindControl også kunne hjælpe dig.

TextBox myTextBox = (TextBox)Page.FindControl(Session("strNavn"));
if(myTextBox != null)
{
    myTextBox.Text = "hello world";
}
Avatar billede saudoo Nybegynder
20. maj 2007 - 22:48 #3
Tak til jer begge for svarene. Det første kendte jeg egentligt godt fra ASP-dagene. Men havde bare helt glemt det. :)

Jeg har hævet pointsne til 60, så hvis dr_chaos til ligge et svar vil jeg sige mange tak for hjælpen fra jer begge. :)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. maj 2007 - 23:05 #4
svar :)
Avatar billede saudoo Nybegynder
21. maj 2007 - 00:01 #5
:) mange tak..