Avatar billede sigaard1 Nybegynder
19. maj 2007 - 00:38 Der er 8 kommentarer

Ingen lyd med jackstik??

Hej..
Jeg sad og hørte musik idag, for jeg har købt nye højtalere til min computer.. det er en bærbar Acer Aspire 3680, og alt gik fint.. Jeg var ikke lige opmærksom på, at den var ved at løbe tør for strøm, og da den gjorde det, satte jeg selvfølgelig den til at lade.. da jeg så skulle høre musik igen, startede jeg med at høre musik på computerens højtalere, men når jeg sætter jackstikket i til højtalerne, kommer der ingen lyd.. tager jeg det ud igen, så spiller den som den skal..
Da jeg startede computeren og windows mediaplayer, efter den var løbet tør for strøm, så skrev den i mediaplayeren, noget med et plugin.. jeg trykkede bare OK for hurtigt.. Hvad kan der være galt.. det er hver gang jeg sætter jackstikket i, at lyden ikke kommer ud i højtalerne..
Jeg har Realtek HD audio manager, og har kigget der, men der er ikke noget der hjælper.. der er heller ikke nogen gule udråbstegn i enhedshåndtering..

ER DER NOGEN DER KAN HJÆLPE MIG??

Mvh Sigaard
Avatar billede old-faithful Praktikant
19. maj 2007 - 01:04 #1
Har du sørget for at højttalerne er tændt og en eventuel strømforsyning sluttet ordentligt til?
Avatar billede sigaard1 Nybegynder
19. maj 2007 - 01:40 #2
Ja.. jeg har checket alt det igennem.. jeg har sågar sat høretelefoner til også, og ligeså snart stikket kommer i, så forsvinder lyden..
Jeg har prøvet at systemgendanne, men det hjalp ikke..
Avatar billede sigaard1 Nybegynder
19. maj 2007 - 10:43 #3
Er der slet ike nogen der ved noget om det??

sigaard
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. maj 2007 - 17:44 #4
Sikker på at det er det rigtige jackstik?
Avatar billede sigaard1 Nybegynder
20. maj 2007 - 10:50 #5
ja. det er det jackstik jeg altid har brugt til høretelefoner.. og det var også der det sad, da computeren løb tør for strøm.. jeg har prøvet at afinstallere windows media player, og installere det igen.. det hjalp heller ikke..

sigaard
Avatar billede gree Nybegynder
20. maj 2007 - 22:25 #6
Jeg ved det ikke, men....

kik i indstilningerne for lydkort >kontrolpanel>lyd og lydenheder>avanceret = Den kan stå på noget underligt der.

og kik i bios. Den kan havde slukket noget der også.
Ellers kan jeg kun sige at du skal slette driveren og genstart
Avatar billede renehaas Nybegynder
01. juni 2007 - 17:27 #7
Hej. Jeg har akkurat det samme problem på min bærbare. Det er også en acer aspire 3680 og jeg bruger også "Realtek HD audio manager" driveren. For mig er situationen at der "nogle gange" kommer lyd ud fra audio-out stikket. Forstået på den måde, at der som regl ikke kommer nogen lyd, men efter at jeg har genstartet en 10-20 gange, så kommer der lyd alligevel. Jeg er så træt af problemet at jeg overvejer at købe mig et eksternt USB lydkort, så jeg vil med glæde smide 200 point oven i puljen til den der kan besvare sigaard1's spørgsmål, eller hvis det kan dokumenteres at det er en fejl på lige netop aspire 3680 serien

Mvh
René Haas
Avatar billede gree Nybegynder
02. juni 2007 - 05:21 #8
Jeg ved godt at det lyder dumt, men det er nu engang den måde at nogle Yamaha lydkort virker.

Installere driveren > genstart > afinstallere driveren (ved at slette den i "kontrolpanelet") > genstart > og lad Windows finde driveren og ja, så virker det.