Avatar billede joe_dalton Nybegynder
18. maj 2007 - 14:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Søgning efter filendelser og omdøbning af filer.

Hej Experter! :D

Jeg har siddet og fedtet lidt rundt med at få et consolprogram til at lede efter .xml filendelser i en bestemt mappe, udskrive deres indhold til skærmen, og til sidst omdøbe dem alle til f.eks .xxx. Synes ikke det går super godt, så jeg håber at der er nogen derude som ved hvad der skal til.

Det eneste jeg har er en smule kode der udskriver et af elementerne ud til skärmen.

static void Main(string[] args)
{
XmlTextReader r = new XmlTextReader("c:\\test.xml");
while (r.Read())
{
  if (r.NodeType == XmlNodeType.Element && r.Name == "username")
  {
  Console.WriteLine(ReadInnerXml());
  }
r.Close();
}
Avatar billede nielle Nybegynder
18. maj 2007 - 14:36 #1
Noget i denne stil?

DirectorryInfo di = new DirectorryInfo(<navnet på dit directory her>)

FileInfo[] fiArr = di.GetFiles("*.xml");
foreach (FileInfo fi in fiArr)
    Console.WriteLine(fi.Name);
Avatar billede nielle Nybegynder
18. maj 2007 - 14:37 #2
FileInfo's metode MoveTo kan endvidere bruges til at flytte eller blot omdøbe filerne.
Avatar billede joe_dalton Nybegynder
18. maj 2007 - 14:53 #3
Fantastisk! Det virker jo helt perfekt! Smid et svar hvis du vil have point! :-)
Avatar billede nielle Nybegynder
18. maj 2007 - 15:08 #4
Svar :^)