Avatar billede edbole Nybegynder
17. maj 2007 - 21:34 Der er 27 kommentarer og
2 løsninger

Formular sendt med e-mail hvor e-mail adr. indtastes i Tekstboks

Jeg har en Formular der skal sendes med den e-mail adresse
der indtastes i en tekstboks på formularen.
Jeg kan ikke få værdien fra tekstboksen ind i formularen.
Hvordan gør man det?
Avatar billede w13 Novice
17. maj 2007 - 21:42 #1
Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener med at få værdien fra tekstboksen ind i formularen. Hvis du prøver at omformulere, så kan jeg nok hjælpe. =)
Avatar billede edbole Nybegynder
17. maj 2007 - 22:02 #2
I Formularen under ´sendt til´ skal indtastes en e-mail adresse.
Jeg ønsker imidlertid denne e-mail adresse indtastes af brugeren
ved at taste den ind i en tekstboks placeret på formularen.
Problemet er så hvordan får jeg værdien (e-mail adressen) fra
tekstboksen overført til formularens ´sendt til´
Avatar billede w13 Novice
17. maj 2007 - 22:15 #3
Okay. Så "sendt til" er et andet formularfelt?
Avatar billede edbole Nybegynder
17. maj 2007 - 22:25 #4
Ja
Avatar billede w13 Novice
17. maj 2007 - 22:34 #5
Fint, så skal du bruge noget JavaScript.

Prøv at skrive din kode her, så kan jeg se, hvordan det skal gøres bedst.
Avatar billede edbole Nybegynder
17. maj 2007 - 22:54 #6
<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>Ny side 1</title>
<meta name="Microsoft Theme" content="none">
</head>

<body>

            <table cellSpacing="0" cellPadding="0" width="100%" border="0" id="table12">
                <tr>
                    <td class="lightGreyBG">
                    <div class="indent">
<form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--" onSubmit="location.href='../_derived/nortbots.htm';return false;" webbot-onSubmit name="FrontPage_Form1" language="JavaScript">
                            <!--webbot bot="SaveResults" S-Email-Format="TEXT/PRE" S-Email-Address="Sendes_til_email" B-Email-Label-Fields="TRUE" S-Builtin-Fields="REMOTE_USER Date Time" startspan S-Date-Format="%d. %B %Y" S-Time-Format="%H:%M:%S" U-Confirmation-Url="file:///C:/Inetpub/wwwroot/asia-electronics/Nyhedsbrev/Bekræftelsesside.htm" --><input TYPE="hidden" NAME="VTI-GROUP" VALUE="0"><!--webbot bot="SaveResults" endspan i-checksum="43374" -->
                            &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; &nbsp;&nbsp;
                            <fieldset style="width: 284px; height: 74px">
                            <legend>Hvem ønsker du at sende nyhedsbrevet til?</legend>
                            <table class="edit_table" id="table13" width="274">
                                <!-- MSTableType="nolayout" -->
                                <tr>
                                    <td><label for="recipient_email">Email:</label></td>
                                    <td>
                                    &nbsp;<!--webbot bot="Validation" b-value-required="TRUE" --><input class="freetext" id="recipient_email" size="32" border="0" name="Sendes_til_email"></td>
                                </tr>
                                <tr>
                                    <td><label for="recipient_name">Navn:</label></td>
                                    <td>
                                    <input class="freetext" id="recipient_name" size="32" border="0" name="recipient_name"></td>
                                </tr>
                            </table>
                            </fieldset><br>
                            <br>
                            &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; &nbsp;&nbsp;
                            <fieldset style="width: 284px; height: 74px">
                            <legend>Sendt fra?</legend>
                            <table class="edit_table" id="table14" width="275">
                                <tr>
                                    <td><label for="sender_email">Din </label>E<label for="sender_email">mail:</label></td>
                                    <td>
                                    <input class="freetext" id="sender_email" size="28" border="0" name="sender_email"></td>
                                </tr>
                                <tr>
                                    <td><label for="sender_name">Dit navn:</label></td>
                                    <td>
                                    <input class="freetext" id="sender_name" size="28" border="0" name="sender_name"></td>
                                </tr>
                            </table>
                            </fieldset><br>
&nbsp;
<fieldset>
                            <legend>Kommentarer (valgfrit)</legend>
                            <textarea class="freetext" id="comment" name="comment" rows="6" cols="52"></textarea>
                            </fieldset>
                            <div align="right">
                                <input class="button" type="submit" value="Send E-mail" name="submit"></div>
                        </form>
                        </div>
                    </td>
                </tr>

            </table>

</body>

</html>
Avatar billede benneharli Juniormester
18. maj 2007 - 00:08 #7
Jeg er her ikke ;-)
Ville bare lige høre om du har mulighed for at køre f.eks. noget PHP på serveren? Det gør det hele meget nemmere...
Avatar billede edbole Nybegynder
18. maj 2007 - 00:36 #8
Nej ikke PHP
Avatar billede benneharli Juniormester
18. maj 2007 - 01:21 #9
modtaget ;-)
Avatar billede edbole Nybegynder
23. maj 2007 - 15:57 #10
Jeg fik desværre aldrig svar
Avatar billede w13 Novice
23. maj 2007 - 21:30 #11
Jeg har haft lidt andre ting at se til, de sidste par dage, så jeg er lidt i tvivl nu..

Helt præcis fra hvilket felt til hvilket felt skal indholdet overføres? (Altså hvad hedder felterne i koden..)
Avatar billede edbole Nybegynder
24. maj 2007 - 09:22 #12
Det er Modtagers_Email (Jeg har sat pile udfor så du kan finde dem)

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>Ny side 1</title>
<meta name="Microsoft Theme" content="none">
</head>

<body>

            <table cellSpacing="0" cellPadding="0" width="100%" border="0" id="table12">
                <tr>
                    <td class="lightGreyBG">
                    <div class="indent">
<form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--" onSubmit="location.href='../_derived/nortbots.htm';return false;" webbot-onSubmit name="FrontPage_Form1" language="JavaScript">

Hertil -------------------> <!--webbot bot="SaveResults" S-Email-

Format="HTML/BR" S-Email-Address="Modtagers_Email" B-Email-Label-Fields="TRUE" S-Builtin-Fields="REMOTE_USER Date Time" startspan S-Date-Format="%d. %B %Y" S-Time-Format="%H:%M:%S" U-Confirmation-Url="file:///C:/Inetpub/wwwroot/asiaprocom/Nyhedsbrev/Bekræftelsesformular.htm" --><input TYPE="hidden" NAME="VTI-GROUP" VALUE="0"><!--webbot bot="SaveResults" endspan i-checksum="43374" -->

                            &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; &nbsp;&nbsp;
                            <fieldset style="width: 284px; height: 74px">
                            <legend>Hvem ønsker du at sende nyhedsbrevet til?</legend>
                            <table class="edit_table" id="table13" width="274">
                                <!-- MSTableType="nolayout" -->
                                <tr>
                                    <td><label for="recipient_email">Email:</label></td>

                                    <td>
Herfra -------------------->        nbsp;<!--webbot bot="Validation" b-value-

required="TRUE" --><input class="freetext" id="recipient_email" size="32" border="0" name="Modtagers_Email"></td>
                                </tr>
                                <tr>
                                    <td><label for="recipient_name">Navn:</label></td>
                                    <td>
                                    <input class="freetext" id="recipient_name" size="32" border="0" name="Modtagers_Navn"></td>
                                </tr>
                            </table>
                            </fieldset><br>
                            <br>
                            &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; &nbsp;&nbsp;
                            <fieldset style="width: 284px; height: 74px">
                            <legend>Sendt fra?</legend>
                            <table class="edit_table" id="table14" width="275">
                                <tr>
                                    <td><label for="sender_email">Din </label>E<label for="sender_email">mail:</label></td>
                                    <td>
                                    <input class="freetext" id="sender_email" size="28" border="0" name="Afsenders_Email"></td>
                                </tr>
                                <tr>
                                    <td><label for="sender_name">Dit navn:</label></td>
                                    <td>
                                    <input class="freetext" id="sender_name" size="28" border="0" name="Afsenders_Navn"></td>
                                </tr>
                            </table>
                            </fieldset><br>
&nbsp;
<fieldset>
                            <legend>Kommentarer (valgfrit)</legend>
                            <textarea class="freetext" id="comment" name="Kommentarer" rows="6" cols="52"></textarea>
                            </fieldset>
                            <div align="right">
                                <input class="button" type="submit" value="Send E-mail" name="submit"></div>
                        </form>
                        </div>
                    </td>
                </tr>

            </table>

</body>

</html>
Avatar billede w13 Novice
24. maj 2007 - 16:34 #13
Ahr, scheisse. Du bruger webbot? det kender jeg intet til.. hvis du bare sendte normalt via formen :(
Avatar billede w13 Novice
15. november 2007 - 19:16 #14
Lukketid her?
Avatar billede per2edb Praktikant
16. november 2007 - 09:13 #15
Tak
Avatar billede per2edb Praktikant
16. november 2007 - 09:13 #16
Tak
Avatar billede per2edb Praktikant
16. november 2007 - 09:14 #17
Hvordan gør man
Avatar billede w13 Novice
16. november 2007 - 14:36 #18
Du skal acceptere dit svar nederst på siden her.
Avatar billede per2edb Praktikant
16. november 2007 - 17:43 #19
Der er ikke noget svar. Dette system er umuligt at finde ud af
Avatar billede per2edb Praktikant
16. november 2007 - 17:43 #20
Hej
Avatar billede per2edb Praktikant
16. november 2007 - 17:44 #21
Nu har jeg snart prøvet alt. En kolega siger det er dig der skal være den sidste der svarer.(Han kan heller ikke finde ud af det)
Avatar billede benneharli Juniormester
16. november 2007 - 18:23 #22
Nu skal jeg ikke gore mig klog paa noget, og for ovrigt er jeg her ikke ;-)

Jeg kan se at sprogsmaalet er oprettet af "edbole", og at du hedder "per2edb"... Men mindre du hacker et eller andet kan du ikke acceptere et svar til et sporgsmaal oprettet af en anden profil...
Avatar billede benneharli Juniormester
16. november 2007 - 18:24 #23
Hovsa... sporgsmaalet, ikke sprogsmaalet... Ikke saadan med spansk tastatur ;-)
Avatar billede w13 Novice
17. november 2007 - 17:33 #24
Og derudover er det i følge reglerne ikke tilladt at have mere end én bruger.
Avatar billede per2edb Praktikant
17. november 2007 - 17:55 #25
Hvad er det for noget vrøvl. Jeg har kun en 1.. Jeg havde en anden indtil maj måned hvor jeg nedlagde denne her og skiftede pga jeg flyttede. Jeg har selv lige tjækket det. Denne adresse eksisterer ikke mere. Når jeg bliver blandet ind i dette må det være fordi denne sag ikke er blevet lukket.
Så hjælp mig dog med at få den lukket.
Avatar billede w13 Novice
17. november 2007 - 17:57 #26
Hvad skulle være noget vrøvl?

Du har åbenbart åbnet spørgsmålet under ét navn og er nu logget ind som et andet.
Man kan kun lukke et spørgsmål, hvis man er logget ind som det navn, der oprettede spørgsmålet. Du kan ikke lukke dette spørgsmål som per2edb. Simple as that.
Avatar billede per2edb Praktikant
17. november 2007 - 18:14 #27
Jeg har overhovedet ikke logget mig ind her. Jeg har modtaget en e-mail der opfordre mig til at lukke. Jeg trykker på linken og havner her. I kan selv tjække edbole eksisterer ikke mere. Det er da ikke min fejl at systemfolkene bag dette ikke slætter alt når man sletter kontoen
Avatar billede enya Nybegynder
17. november 2007 - 18:17 #28
NB. edbole eksisterer da stadig, så vidt jeg kan se... http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=edbole
Avatar billede edbole Nybegynder
17. november 2007 - 18:38 #29
Den var blevet lukket af mig. Jeg kunne ikke komme ind under dette navn da passwordet ikke stemte. Jeg har nu fået et ny password og lukker alt på edbole ENDNU EN GANG