Avatar billede maddoggy Nybegynder
17. maj 2007 - 20:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hjælp til if empty og if isset

Hejsa

Har et lille problem med at få en mail afsendelse til at skjule et felt hvis ikke der er noget indtastet.

Hvis jeg bruger denne:
if (empty($name2)){
    $info .="";}

Så kommer det ikke med i mailen, men selv om der indtastes noget i navn2 kommer det ikke med så har jeg prøvet med:

if (empty($name2)){
    $info .="";}
if (isset($name2)) {
        $info .="Forældre: $name2 \n"; }

Det resulter i at Forældre: kommer med i mail selv om der ikke er indtastet noget i feltet, hvad mangler der i denne måde at gøre det på?
Avatar billede intenz Novice
17. maj 2007 - 20:36 #1
Er det ikke bare fordi du skriver:
if (empty($name2)){
    $info .="";}

Altså hvis variablen er tom, skal den ikke sende noget med. Men du har ikke skrevet hvad skal den gøre hvis den ikke er tom?

Og:
if (isset($name2)) {
        $info .="Forældre: $name2 \n"; }

Her skriver du, at den skal sende "Forældre: $name2 \n", hvis variablen er sat. Men hvad så hvis den er sat som $name2 = "";, men er tom? :)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
17. maj 2007 - 21:09 #2
Så du skal nok bruge not empty.
if (!empty($name2))
{
  $info .= "Forældre: $name2\n";
}
Avatar billede maddoggy Nybegynder
17. maj 2007 - 21:11 #3
det er lige det der er problemet :-) kan ikke hitte ud af hvordan jeg kan få den til  også at gøre noget hvis der er noget indtastet i feltet?
if (empty($name2)){
    $info .="";}
else $info .="Forældre: $name2 \n"; denne har jeg prøvet men der sker bare blank skærm ved submit. kan du give et hint???
Avatar billede maddoggy Nybegynder
17. maj 2007 - 21:14 #4
hmortensen: tak det var lige ! der skulle til... var ikke klar over at ! den betyder not tak tak smid et svar...
Avatar billede hmortensen Nybegynder
17. maj 2007 - 21:57 #5
Det var så lidt.
Avatar billede maddoggy Nybegynder
17. maj 2007 - 22:15 #6
tak igen...