Avatar billede fenriz Nybegynder
16. maj 2007 - 09:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Slet fil i mappe hvis navn er

Jeg mangler hjælp til et lille script der sletter fil i mappe hvis den f.eks. hedder "not.xml"

Har prøvet at kaste mig ud i dette script, men ved ikke helt hvordan jeg skal få det til at fungere?

Public Function Delete(Filename)
    On Error Resume Next
    If Exists(Filename) Then
      fso.DeleteFile Filename
      Delete = (Err = 0)
    Else
      Delete = False
    End If
  End Function

Håber der er en der kan hjælpe mig lidt på vej...
Avatar billede fenriz Nybegynder
16. maj 2007 - 09:37 #1
Lille ekstra kommentar:
Den skulle gerne fungere sådan at den skal slette de filer begynder med "not"
Avatar billede w13 Novice
16. maj 2007 - 17:26 #2
Jeg ved ikke helt, om jeg har forstået dig rigtigt. Jeg har i hvert fald forsøgt, og jeg har skrevet koden om helt fra bunden.

Her er den:
Function Delete(dir)
  Set objFS = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
  Set objFolder = objFS.GetFolder(Server.MapPath(dir))
  Set objFiles = objFolder.Files
  For Each file In objFiles
    If Left(file.Name,3) = "not" Then objFS.DeleteFile(file)
  Next
  Set objFS = Nothing
End Function
Her har du en funktion, som du kan lægge ind i dit html-dokument. Så skal du bare kalde funktionen ved f.eks. at skrive følgende:
Delete("/mappenavn/")
eller
Delete("/mappenavn1/mappenavn2/")

Det vil sige, at koden sletter de filer i mappen "mappenavn" eller i "mappenavn1/mappenavn2", som begynder med "not".

Jeg er i øvrigt ikke så stærk i FileSystemObject, så min kode er måske nok lidt kejtet, men jeg har afprøvet den, og den virker.

Håber du kan bruge koden. Spørg hvis du er i tvivl om andet eller skal have yderligere hjælp til at udvikle den. =)
Avatar billede w13 Novice
16. maj 2007 - 17:27 #3
..og det er selvfølgelig dit asp-dokument, den skal lægges ind i, og ikke html, som jeg sagde.. :P
Avatar billede fenriz Nybegynder
18. maj 2007 - 08:54 #4
Helt kanon, det funker bare :D

Der er poeng til dig, kom bare og hent...
Avatar billede w13 Novice
18. maj 2007 - 12:02 #5
Jeg takker! =)