Avatar billede cypres Nybegynder
15. maj 2007 - 14:26 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Autostart af power point præsentation uden logon

Hey..

Jeg har laevt en power point præsentation som jeg gerne vil have til at starte op når pc'en lige er genstartet uden at jeg skal logge ind.
Jeg har prøvet at lave en task men den vil ikke som jeg vil.
Avatar billede cypres Nybegynder
27. maj 2007 - 13:29 #1
Nåååå den var nok svær for jer nørder!!! Jeg venter lige lidt med at lukke denne...
Avatar billede leif Seniormester
27. maj 2007 - 13:31 #2
Skal præsentationen starte med at køre eller er det bare PowerPoint som skal åbnes ?
Avatar billede leif Seniormester
27. maj 2007 - 13:35 #3
Hvad version af Office bruger du ?
Avatar billede leif Seniormester
27. maj 2007 - 13:49 #4
Jeg kan i Office 2007 lave en Pakket CD med alt indeholde inkl. en PPT fremviser hvor der faktisk også laves en lille bat til at bruge til Autostart
Avatar billede cypres Nybegynder
27. maj 2007 - 22:47 #5
Hej Leif.

Først jeg bruger Office 2007, men gemmer den som PPT og PPS istedet for PPTX eller PPSX.

Jeg har en PPS fil som jeg skal have til at køre lige efter at min pc (som er i et domæne). Den skal køres uden nogen logger på.
Jeg kan få det til at fungere via en task, hvis pcen ikke er meldt ind i et domæne.
Hvis pc'en så bliver meldt ind i et domæne så fungere det ikke længere.

Det er til info skærme som står og kører heletiden og skal genstartes automatisk hver nat pga updates.

Håber du kan komme med noget jeg kan bruge.

Mvh
Cypres
Avatar billede cypres Nybegynder
27. maj 2007 - 22:50 #6
foresten alle pcer køre Vista Enterprise.
Avatar billede leif Seniormester
27. maj 2007 - 23:21 #7
Hvad med at lave Autologin på maskinen ? Det kan lade sig gøre selvom maskinen er i domæne ! Dog er jeg i tvivl om Vista kan
Avatar billede cypres Nybegynder
27. maj 2007 - 23:38 #8
Det er ikke så god en løsning, idet pc'erne står i skabe og "nogen" bryder ind i dem så har de fuld adgang til vores netværk. Så ikke så godt.

Så jeg skal have fundet ud af noget hvor PPS filen blive afviklet uden noget login
Avatar billede leif Seniormester
27. maj 2007 - 23:54 #9
Hvad så med at have 1 login som har minimum af rettigheder på netværket ? Det er sådan jeg gør det !
Avatar billede cypres Nybegynder
28. maj 2007 - 00:18 #10
Det er ikke en mulighed. Så derfor skal håber jeg på den mulighed jeg først tænker på..
Avatar billede leif Seniormester
28. maj 2007 - 16:45 #11
Jeg har testet lidt forskellige løsninger jeg havde i hovedet uden held.

Ikke at der ikke findes nogen, men jeg tror at det ville være en del nemmere hvis du kunne oprette en bruger med så få rettigheder som muligt ! (Det var den løsning jeg valgte for et par måneder siden til et par præsentationsmaskiner jeg har kørende)

Men finder du en løsning så vil jeg da gerne høre om den !
Avatar billede cypres Nybegynder
25. januar 2009 - 21:23 #12
lukker