Avatar billede arj79 Nybegynder
10. maj 2007 - 11:45 Der er 5 kommentarer

Hjælp til mail funktion i PHP

Hej jeg har lavet en side i PHP hvor man kan tilmelde sig til forskellige danse workshops,
Men jeg er gået lidt i stå med den del der skal sende bekræftelses mail ud.
Jeg har lave det sådan at administratoren skriver en standart mail i administrations modulet. Det bliver så gemt i en tabel og når så en bruger tilmelder sig et workshop bliver der sendt en bekræftelses mail ud.
Det system vil jeg gerne videre udvikle så hvis man f.eks skriver [name] i standart mailen bliver [name] erstattet med navnet på den der har tilmeldt sig .
Er der nogen der kan hjælpe mig med at lave sådanne en funktion
Avatar billede hmortensen Nybegynder
10. maj 2007 - 11:47 #1
Du kan vel blot lave en str_replace i teksten, inden du sender mailen.
$bodyText = str_replace("[name]", $name, $bodyText);
Avatar billede arj79 Nybegynder
10. maj 2007 - 11:53 #2
Jo det tror jeg godt men kan du ikke lige prøve at lave et simpelt eksempel f. eks
Hvordan skal det se ud hvis jeg vil lave en mail der ser sådan her ud.
----------------------------
Kære [name].
Bla bla bla
Avatar billede hmortensen Nybegynder
10. maj 2007 - 11:55 #3
Som jeg forstår det, har du allerede en side, hvor man kan udforme selve mailen. Deri skriver du bare [name], og så laver du den replace inden du afsender mailen.
Avatar billede arj79 Nybegynder
10. maj 2007 - 15:31 #4
Undskyld jeg er lidt tung at danse med men jeg er ikke helt med.
Her er den del af min kode der sender mailen
if (isset($_GET['link']) AND $_GET['link'] == "mail1")
{
    $result = mysql_query("SELECT * FROM workshop_mail WHERE mail_id = 1 ");
    $row = mysql_fetch_array($result);

    $subject = $row['mail_subject'];
    $body = $row['mail_body'];

    mosMail( "allanjo@tumlare.com", "SWINGSHOES" , $_GET[email], $subject, $body );

}
Ihwis jeg gerne vil køre str_replace på $body hvordan skal det så se ud ?
Avatar billede arj79 Nybegynder
10. maj 2007 - 15:52 #5
fandt ud af det

$body = str_replace("[name]","allan",$row['mail_body']);