Avatar billede begere Nybegynder
09. maj 2007 - 20:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

udskriv image tag (eller div tag), via. knap/link.

Jeg skal bruge et "link"(knap); der kan udskrive(printe) et givent x-html - image(image tag) eller indholdet i et givent divisions tag; således at den printer det nævnte billede og kun det nævnte billede, ud på den tilsluttede printer, når man trykker på linket/knappen.

Jeg ville foretrække en xhtml/css løsning hvis det er muligt at lave en sådanne. Alternativt et simpelt javascript.

På Forhånd tak
D
Avatar billede roenving Novice
10. maj 2007 - 01:04 #1
Det kan kun gøres ved at skjule resten ...

F.eks. med et printstylesheet à la det i http://www.eksperten.dk/spm/551671 !-)

<style type="text/css">
html,body{height:100%;margin:0px;border:0px;padding:0px;font-family:tahoma,verdana,arial,sans-serif;font-size:small;}
@media print{
  body *{display:none;}
  #printDiv *{display:inline;}
  #printDiv,#printDiv p,#printDiv div,#printDiv ul,#printDiv textarea,#printDiv td,#printDiv h1,#printDiv h2,#printDiv h3,#printDiv h4,#printDiv h5,#printDiv h6{display:block;}
  #printDiv table{display:table;}
  #printDiv td{display:table-cell;}
  #printDiv li{display:list-item;}
}
</style>
Avatar billede thesurfer Nybegynder
10. maj 2007 - 20:33 #2
Alternativt kunne man åbne et nyt vindue, og putte de ønskede data i det, og derefter printe det..

Men CSS metoden er nok at foretrække.. :-)
Avatar billede begere Nybegynder
19. maj 2007 - 16:08 #3
Den løsning jeg er kommet frem til er mest fordelagtig til det jeg skal bruge er:

En printer knap der

1. åbner divisons tagget i et nyt vindue
2. via onLoad printer det nye billede
3. via onload (?) lukker samme vindue igen.

er der nogen der kan skrive sådan et script til mig? give eksempler på det?

Hvordan vil i have fordelt point?

Iøvrigt tak for de gode svar.
M.V.H
D
Avatar billede roenving Novice
19. maj 2007 - 16:53 #4
Man kan selvfølgelig godt åbne et nyt vindue, og så skrive noget html ind i det vindue (bruger selv tricket, f.eks. i http://roenving.users.whitehat.dk/WD1ResizeTilBillede.html !-), men du skal så være opmærksom på, at der kan være nogle trickyheder, f.eks. med lukninger af tags ...

-- men umiddelbart ville jeg gætte på, at din udskrivning er relativt godt defineret fra start, så et nyt vindue, ville jeg åbne med en forud kreeret html-fil, som indeholdt det rigtige, og så bare sætte en onload, der printer på:

<script type="text/javascript">
window.onload = function(){self.print();};
</script>

-- det med at lukke vinduet må du lade brugeren om, for du har ingen chancer for at vide, hvor lang tid, det tager brugerens maskine at generere udskriften (og først skal høn jo trykke OK i printerdialogen !-)
Avatar billede begere Nybegynder
19. maj 2007 - 20:37 #5
Tak for svaret; var helt perfekt. smid svar så får du selvfølgelig pointsne. :)

Endnu engang mange tak

M.V.H
D
Avatar billede roenving Novice
20. maj 2007 - 13:15 #6
Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
20. maj 2007 - 14:51 #7
-- og tak for point ;~}
Avatar billede begere Nybegynder
20. maj 2007 - 15:26 #8
Er bestemt mig der takker :)