Avatar billede golyf Nybegynder
09. maj 2007 - 18:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fra ASP3 til ASP.NET

I ASP3 kunne man indlejre kode i HTML'en. Sådan:

<TR>
<% loop igennem data %>
<TD> <% skriv noget %> </TD>
<% next %>
</TR>

Hvordan gør med det i .NET. Jeg her følgende:

<td valign="top" class="stdTxt" style="background-image: url('Back.jpg')">
<p>Test</p>
</td>

Og der hvor der står Test, skal mit loop ind. Sikkert formateret i en tabel m.m.
Avatar billede neoman Novice
09. maj 2007 - 20:44 #1
Her er en udmærket artikel som viser hvordan man kan lave en tabel i ASP.NET 2 på forskellige måder
http://aspalliance.com/238_Creating_HTML_Tables_with_HtmlControls_or_WebControls
Hvis din tabel eksisterer i forvejen, så skal rækkerne/cellerne ikke skabes men blot loopes igennem . feks. for en eksisterende html tabel Table1:

For each r as  HtmlTableRow in Table1.rows
  For each c as HtmlTableCell in r
    c.egenskab ' hvor egenskab kan være mange forskellige ting , bland andet InnerText, som du kan sætte eller aflæse
  Next
Avatar billede neoman Novice
09. maj 2007 - 20:51 #2
For each c as HtmlTableCell in r.cells skulle der stå
Avatar billede keysersoze Guru
10. maj 2007 - 18:30 #3
Det kommer vel også lidt an på hvad formålet er - for taler vi data der skal loopes igennem vil man ikke bruge loop men binde sine data til fx en repeater.
Avatar billede golyf Nybegynder
11. maj 2007 - 08:02 #4
keysersoze: Har du lidt kode eksempel?

Jeg har fundet en måde som virker, men vil gerne lære 'den rigtige' måde :-)
Avatar billede keysersoze Guru
11. maj 2007 - 22:50 #5
http://asp.net/getstarted/default.aspx?tabid=61 - prøv den der hedder "Create Data-Driven Web Sites?"
Avatar billede golyf Nybegynder
12. maj 2007 - 00:08 #6
Takker og et svar :-)
Avatar billede keysersoze Guru
12. maj 2007 - 08:07 #7
svar :)