Avatar billede henrikpm Nybegynder
09. maj 2007 - 14:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fra dato til dato

Hej eksperter.

Jeg har lavet en dialog boks, så man kan søge i dato tabellen. Det virker ikke helt.
Det er meningen at man skal indtaste dato f.x i dag og f.x dato for et år siden og få disse frem i en tabel.

Jeg kan ikke lige gennem skue hvad der går galt. Er der nogle ideér

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

dim s_dato as string

dialog

title "opdatering"

control statictext
title "Dato fra (idag)  "
position 5,10  width 50
control edittext
into s_dato

control statictext
title "Dato til    "
position 5,30  width 50
control edittext
into s_dato

control okbutton
control cancelbutton

if commandinfo  (CMD_INFO_DLG_OK) then

select * from brandhanerod1 where
(dato >= s_dato or dato <= s_dato) into selection
browse * from selection
end if

end sub
Avatar billede henrikpm Nybegynder
09. maj 2007 - 17:09 #1
min løsnig skal se sådanne ud, tror jeg. Men jeg kan ikke gennemskue hvordan jeg får det indtastede i dialogboksen erstattet med "5-5-2007"og "5-5-2006"

select * from brandhanerod1 where Dato <= "5-5-2007" and Dato >= "5-5-2006" into Selection
Avatar billede dkfire Nybegynder
09. maj 2007 - 22:44 #2
Hvilket format er dit felt Dato ??
Avatar billede henrikpm Nybegynder
09. maj 2007 - 22:59 #3
format hvad mener du.

i tabelstrukturen står der dato. men jeg har tidligere arbejdet som string og det virkede fint
Avatar billede dkfire Nybegynder
09. maj 2007 - 23:15 #4
Hvis dit felt har typen dato, skal du lige huske at din dato du skal sammenligne med, skal have et bestemt format.
Jeg kan desværre ikke særlig meget asp til at kunne hjælpe dig med noget kode.
Avatar billede kjulius Novice
10. maj 2007 - 19:33 #5
Jeg sidder lige og undrer mig lidt over, at du bruger den samme variabel til at gemme både fra- og tildato (begge til s_dato). Så vil du vel altid kun kunne få rækker fra tildatoen, kan du ikke?
Avatar billede henrikpm Nybegynder
10. maj 2007 - 23:29 #6
der er jeg også kommet frem til  nu.

lukker her