Avatar billede artico Novice
07. maj 2007 - 12:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Rens tekst for linieskift?

Hei eksperter, jeg hiver en tekst ud fra en DB for at gemme den i en tekstfil til download, men nogle af teksterne der er blevet rettet i Tekstaera inden de kom i DB har et linieskift dog uden der er gemt hverken \n eller <br> i DBén?

MEN hvordan kan jeg rense teksten der kommer ud af DB for alt hvad der hedder linieskift?
Avatar billede loevgaard Praktikant
07. maj 2007 - 12:30 #1
$newString = preg_replace("/[\r\n]+/", "", $input);
Avatar billede barklund Nybegynder
07. maj 2007 - 12:38 #2
Kommer an på din definition af linjeskift. Hvis du synes <br> er et linjeskift, så vil <p></p> jo også være det :)

(forresten, der har heddet "linje" med "j" siden 2001)

--
Morten Barklund
Avatar billede barklund Nybegynder
07. maj 2007 - 12:38 #3
preg_replace er nok lige i overkanten, når str_replace snildt kan gøre det - hvis det altså er det ønskede :)
Avatar billede artico Novice
07. maj 2007 - 12:45 #4
l0vgaard » Virker fint! Tak for hjælpen
Avatar billede loevgaard Praktikant
07. maj 2007 - 12:49 #5
Ja, ok, det er rigtigt barklund, havde lige glemt str_replace's mulighed for arrays.

$arr = array("\r", "\n");
$newString = str_replace($arr, "", $input);

er en bedre løsning artico =)
Avatar billede intenz Novice
07. maj 2007 - 13:09 #6
Fiks, vidste ikke man kunne gøre det med arrays :)
Avatar billede albertvanharten Nybegynder
07. maj 2007 - 21:30 #7
Hvad med nl2br-funktionen?