Avatar billede netrotten88 Nybegynder
05. maj 2007 - 12:00 Der er 9 kommentarer

Find adresse ud fra telefon nummer

Hej Exp

Fandt denne kode her inde på exp.dk

<?php

    // Ændr nummer
    $nummer = "20 87 78 11";

    $nummer = str_replace( " ", "+", $nummer );
    $url = "http://www.degulesider.dk/vbw/super/resultat.do?compTrade=&compZip=&compCity=&compAddress=&compRegionID=&Image51.x=0&Image51.y=0&compPhone=";
    $resnum = "/<strong>Navne<\/strong>\s+- (\d+)\s+resultat\s+af <strong>(\d+)<\/strong>(.*)/s";
    $navn = '/<td class="navn" align="left" valign="middle">(.*?)<\/td>/';
    $adr = '/<table border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">\s+<tr>\s+<td style="width: 22px;"><\/td>\s+<td>(.*?)<\/td>\s+<\/tr>\s+<\/table>/s';

    $cont = file_get_contents( $url . $nummer );

    preg_match( $resnum, $cont, $m );
    $antal = $m[2];
    $rest = $m[3];
    preg_match( $navn, $rest, $n );
    $navn = $n[1];
    preg_match( $adr, $rest, $a );
    $adresse = $a[1];

    echo "Der var $antal match" . ( $antal != 1 ? 'es' : '' ) . "...<br><br>";
    echo "$navn<br>";
    echo $adresse;

?>

Men koden er fra 02/01-2005 og den virker ikke mere er der nogen som kan omskrive den så den virker ?

Har selv prøvet men nu er Delphi ikke lige min beste side ;-)

Kunne også være godt hvis man kunne opdele dig i nogen flere grupper fx.

Navn
Efternavn
Adresse
Post nummer
By
Avatar billede leif Seniormester
05. maj 2007 - 12:03 #1
Men skal du bruge det i PHP eller Delphi ?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
05. maj 2007 - 12:05 #2
Det er ikke tilladt at søge på De Gule Sider vha. af script eller lignede.
Avatar billede netrotten88 Nybegynder
05. maj 2007 - 12:05 #3
I php

I må undskylde jeg trode at Delphi var et side spog til php :S
Avatar billede leif Seniormester
05. maj 2007 - 12:06 #4
Taget fra: http://www.degulesider.dk/vbw/super/sekundaerside.do?backPath=%2Fvbw%2Fsuper%2Findex.jsp&&fane2=13
:
Det er ikke tilladt at anvende scripts eller programmer der automatisk søger i degulesider.dk. Degulesider.dk er udstyret med et overvågningssystem, hvorved unormal brug vil blive opdaget.
Avatar billede netrotten88 Nybegynder
05. maj 2007 - 12:08 #5
Okay ;-)

Det er der jo ikke noget at gøre ved så.
Avatar billede leif Seniormester
05. maj 2007 - 12:10 #6
Jeg mener det er igennem enten TDC, DGS eller Krak at du kan købe dig lov til at lave disse former for søgninger
Avatar billede netrotten88 Nybegynder
05. maj 2007 - 12:13 #7
Okay falgt bare over denne her side

http://www.eksperten.dk/spm/576289
Avatar billede hmortensen Nybegynder
05. maj 2007 - 12:36 #8
coderdk skriver også at det nok er ulovligt, og at han ikke har undersøgt det (læst mellem linierne).
Avatar billede netrotten88 Nybegynder
05. maj 2007 - 12:54 #9
Er godt klar over at man ikke måtte bruge det offentlig men jeg har et fakturasystem local i php hvor jeg godt kunne bruge det

Men det må man så ikke øv :(