Avatar billede neoman Novice
04. maj 2007 - 15:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Modules og Friend

Jeg kan ikke rigtigt hitte rundt i dokumentationen, så skal lige have et hint til følgende:

Jeg har :

1. ASPX fil i /Websites/MinApplikation/side1.aspx med tilhørende code-behind

2. ASPX fil i /Websites/MinApplikation/Undermappe/side5.aspx med tilhørende code-behind

I begge code-behind filer gør jeg brug af nogle subroutiner og funktioner som er ens - lad os for eksemplets skyld sige der er een subroutine som hedder Sub1 og er for øjeblikket i hver fil deklareret som
Protected Sub1() i den partielle klasse som den respektive kode tilhører.

Jeg ønsker ikke at lægge Sub1 ud i en separat namespace,  så er der en anden mekanisme hvorved jeg kan nøjes med at have sourcen kun et sted ?

Jeg har prøvet lidt med Friend, men kan ikke få det til at fungere. Har faret lidt rundt i Assemblies/Modules osv - men savner et brugbart eksempel - i pap helst:-)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
04. maj 2007 - 16:46 #1
Hvad laver de subrutiner ?
Normal ville man jo smide dem i en klasse hvis de bruges mange steder.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
04. maj 2007 - 16:46 #2
Men det kommer an på indholdet af dem.
Avatar billede neoman Novice
04. maj 2007 - 16:57 #3
Jeg bruger dem til at tegne tomme tabeller og lægge links/literals/buttons i tabellerne, så jeg refererer til webcontrols (som dog har samme navn/id på alle siderne)

Vil det sige jeg blot  skulle lave en public ( shared ?)class i App_Code  ?

Kogt ned til det bare :

Protected Sub1(noOfRows,noOfColumns)
for i=1,noOfRows
  nr=newrow
  for j=1,noOfColumns
      nc = new cell
      nr.add(nc)

  next
  table1,add(nr)
next

end sub
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
04. maj 2007 - 17:05 #4
Public Class test

Protected Sub1(noOfRows,noOfColumns)
for i=1,noOfRows
  nr=newrow
  for j=1,noOfColumns
      nc = new cell
      nr.add(nc)

  next
  table1,add(nr)
next
end sub
End Class
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
04. maj 2007 - 17:06 #5
Protected skal være Public
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
04. maj 2007 - 17:07 #6
Du skal højre klikke på dit projekt og vælge en class fil.
Så får du lavet en klasse som du kan tilføje din metode til.
Nu er jeg dårlig til vb men
man ville nok kalde den med
test t = new test()
t.Sub1(1,2)
Avatar billede neoman Novice
04. maj 2007 - 20:14 #7
Ok tal - det prøver jeg lige og så ser vi hvodden det går - læg et svar.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
04. maj 2007 - 20:46 #8
svar :)