Avatar billede fiil123 Nybegynder
04. maj 2007 - 12:33 Der er 20 kommentarer

Opkobling til Database server over VPN i Vista

Hej Eksperten

Dette er helt sikkert den forkerte kategori at stille dette spørgsmål i men jeg kunne ikke finde en bedre så det undskylder jeg på forhånd.

Jeg sidder i Microsoft Visual studio og er ved at udvikle et projekt hvor jeg anvender en SQL database. For at koble op til denne DB skal jeg koble op på en VPN server. Selvom jeg kobler op på VPN korrekt(jeg har adgang til mine netværksdrev) så bliver jeg ved med at få denne exception:

An unhandled exception of type 'System.Data.SqlClient.SqlException' occurred in System.Data.dll

Additional information: Login failed for user ''. The user is not associated with a trusted SQL Server connection.

Jeg har sq efterhånden forsøgt alle sikkerheds indstilinger jeg kan finde på, nogen der har nogen ideer?

VH

K.Fiil
Avatar billede driis Nybegynder
04. maj 2007 - 13:26 #1
Du prøver at bruge "integrated securiy", hvor du på database serveren bliver autenticeret som en windows bruger. Dvs. at den Windows bruger du er logget på med lokalt også skal eksistere på database serveren (samme brugernavn / password), og have adgang til databasen.
Avatar billede fiil123 Nybegynder
04. maj 2007 - 13:58 #2
Okay, det lyder jo meget fornuftigt... Er der mulighed for at omgå dette? Jeg kan nemlig ikke rigtigt ændre mit bruger navn til det rigtige på denne computer da det indeholder et "\"!
Avatar billede driis Nybegynder
04. maj 2007 - 14:28 #3
Du kan bruge SQL Server Authentication: Opret et login på databaseserveren, og brug dette. (Hvis det er en SQL Server 2005, kan den dog være indstillet til ikke at tillade SQL Server Authentication).

Det kræver at du kan logge på windows maskinen som SQL Server kører på, med en administrator bruger. Kan du det, så start SQL Server Management Studio. Gå til "Logins" og opret et login, sørg for at vælge "SQL Server Authentication". Du kan derefter oprette en User i de respektive databaser, som bruger det nyligt oprettede login, og som tildeles de rette rettigheder. (Eller, du kan gøre dit login til db admin, men sikkerhedsmæssigt er det nok ikke en god idé).
Avatar billede fiil123 Nybegynder
04. maj 2007 - 14:44 #4
Serveren har jeg ikke og får jeg ikke adgang til. Det er en server der står på mit studie! De personer jeg arbejder sammen med omkring projektet har ikke problemer med at logge på DB, den eneste forskel jeg har kunne finde mellem deres opsætning og min er at jeg anvender Vista de anvender XP!
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
07. maj 2007 - 08:30 #5
Problemet ligger sikkert i at der i vista er lukket for port 1433 som er standard på for database forbindelser til ms sql server.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
07. maj 2007 - 08:33 #6
tjek evt her:
http://searchstorage.techtarget.com/tip/0,289483,sid45_gci1213416,00.html
Avatar billede fiil123 Nybegynder
07. maj 2007 - 09:50 #7
Nu har jeg prøvet at sætte det op både med port og samtidigt gav jeg programmet adgang. Det hjalp ikke heller ikke da jeg slå firewall'en helt fra!
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
07. maj 2007 - 12:47 #8
Har du været forbi her:
http://support.microsoft.com/kb/889615

Hvordan ser din connectionstring ud og dine setting i web.config ?
Avatar billede fiil123 Nybegynder
07. maj 2007 - 15:53 #9
Ja jeg har været derinde omkring men som sagt har jeg ikke mulighed for at rode med opsætningen af serveren!
web.config:
    <location allowOverride="true">
        <system.web>
            <securityPolicy>
                <trustLevel name="Full" policyFile="internal" />
                <trustLevel name="High" policyFile="web_hightrust.config" />
                <trustLevel name="Medium" policyFile="web_mediumtrust.config" />
                <trustLevel name="Low"  policyFile="web_lowtrust.config" />
                <trustLevel name="Minimal" policyFile="web_minimaltrust.config" />
            </securityPolicy>
            <trust level="Full" originUrl="" />
        </system.web>
    </location>
Avatar billede driis Nybegynder
07. maj 2007 - 18:21 #10
Du er nok nødt til at finde den connection string frem du bruger, og skrive den her, for at vi kan hjælpe.

Kan du forbinde til serveren på port 1433 med telnet ell. lign ?
Avatar billede fiil123 Nybegynder
07. maj 2007 - 18:27 #11
Hov sorry den glemte jeg. Dog kan det ikke være der problemet ligger(tror jeg) da jeg har gruppemedlemmer som sagtens kan forbinde sig til serveren men nøjagtig det samme kode og hvor den eneste forskel ligger i at de kører XP!

connection string:
Data Source=webhotel7.iha.dk;Initial Catalog=F07I4SemProjGr2;Integrated Security=True"
", "");
Avatar billede fiil123 Nybegynder
07. maj 2007 - 18:28 #12
Daym ramte den forkerte knap så se bort fra " ", "");
det er rester fra Copy+paste.
Avatar billede fiil123 Nybegynder
07. maj 2007 - 18:34 #13
jeg kan godt forbinde til serveren med telnet
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
07. maj 2007 - 18:50 #14
Muligvis er din bruger ikke tilføjet til serveren med adgangs rettigheder.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
07. maj 2007 - 18:51 #15
altså database serveren.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
07. maj 2007 - 18:51 #16
Det er det eneste som giver mening.
Avatar billede fiil123 Nybegynder
07. maj 2007 - 18:59 #17
Ja det er det sikkert. Jeg har lige skrevet en mail til den ansvarlige, når der er svar skriver jeg tilbage!
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
07. maj 2007 - 19:06 #18
ok.
Ellers kan det være at i skal prøve med en sql user.
Avatar billede fiil123 Nybegynder
11. maj 2007 - 11:51 #19
Vores helpdisk afdeling kunne ikke afhjælpe problemet men det er der jo ikke noget nyt i!

Smid nogle svar så fordeler jeg pointene!!
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
12. maj 2007 - 08:08 #20
Surt.
Svar.
Men du bør evt overveje at beholde pointsene da vi ikke løste problemet.