Avatar billede MSR Juniormester
04. maj 2007 - 01:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sort by og LIMIT syntax fejl?

Hello jeg bliver ved med at lave følgende forkert:
$result = mysql_query("SELECT gruppe FROM forum WHERE kategori=" . $kategori . "ASC LIMIT 1");
    while ($row = mysql_fetch_array($result)) ...bla bla bla ->

For det første bryder den sig ikke synderligt om at jeg efter £kategori fortsætter med "ASC LIMIT 1" og yderligere virker hverken limit eller asc... hvad faaan gør jeg galt?
Avatar billede ksoren Nybegynder
04. maj 2007 - 02:12 #1
Foran ASC skal du have ORDER BY <kolonnenavn>
Og husk mellemrum efter $kategori
Avatar billede MSR Juniormester
04. maj 2007 - 02:28 #2
Ok det gik vist lidt for hurtigt koden ser selv sådan her ud:

$kategori=$_POST["kategori"];
$result = mysql_query("SELECT gruppe FROM forum WHERE kategori =" . $kategori . "ORDER BY gruppe ASC LIMIT 1");
    while ($row = mysql_fetch_array($result))
    {
        $gammel_gruppe = $row["gruppe"];
    }
og længere nede:

$gruppe= $gammel_gruppe+1;

Det det hele skulle end med var en den undersøger hvad gruppe pt er og lægger en til dvs hvis der i forvejen ligger gruppe1-2-3 laver den gruppe= 4.
Pisset virker bare ikke. den laver gruppe=1 hver gang. har prøvet ++ istedet for +1
Avatar billede arne_v Ekspert
04. maj 2007 - 02:38 #3
Det er næppe fejlen, men der mangler et mellemrum foran ORDER.
Avatar billede MSR Juniormester
04. maj 2007 - 02:44 #4
Det var lige godt... POKKERS. jo dét var fejlen.
Det er sgu ikke lige til at se ellers og jeg har svært ved at se hvordan det kan betyde så meget.
Tak for hjælpen begge 2, jeg ved ikke rigtigt hvem jeg skal give points?

Magnus
Avatar billede ksoren Nybegynder
04. maj 2007 - 03:05 #5
Bare giv dem til arne. Vi skulle jo gerne have ham op på millionen en dag :)
Avatar billede arne_v Ekspert
04. maj 2007 - 13:43 #6
vi kan vel dele
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juli 2007 - 16:16 #7
ksoren>

Jeg synes at du skal smide et svar så vi kan få lukket her !
Avatar billede MSR Juniormester
21. juli 2007 - 17:09 #8
sorry jeg troede for længst jeg havde lukket den. det er et rigtigt tåbeligt system det med de points og hvordan man accepterer synes jeg.