Avatar billede mortennorup Nybegynder
03. maj 2007 - 21:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

MC der følger musen ved rollover

Hejsa,

I et andet spg. (http://www.eksperten.dk/spm/506014) leverede mat følgende:
Når man kører musen over en button på scenen, popper et linket MC op og følger musen:

function showToolTip(linkage) {
    var x_offset = 10;
    var y_offset = 10;
    var toolTip = this.attachMovie(linkage, "tooltip", 1);
    toolTip.onLoad = function() {
        this._x = _root._xmouse + x_offset;
        this._y = _root._ymouse + y_offset;
    }
    toolTip.onLoad();
    toolTip.onMouseMove = function() {
        this._x = _root._xmouse + x_offset;
        this._y = _root._ymouse + y_offset;
        updateAfterEvent();
    }
function hideToolTip() {
    toolTip.unloadMovie();
}
mc1_btn.onRollOver = function() { showToolTip("mc1_link"); };
mc1_btn.onRollOut = function() { hideToolTip("mc1_link"); };

mc2_btn.onRollOver = function() { showToolTip("mc2_link"); };
mc2_btn.onRollOut = function() { hideToolTip("mc2_link"); };

Hvis de 2 buttons ligger op ad hinanden, virker det som om, at hideToolTip funktionen ikke når at køre - ihvertfald kan jeg ikke få et andet tooltip frem, hvis jeg bevæger musen direkte fra én button til en anden. Man skal nærmest udenfor knappen og så tilbage igen før det funker.
Hvad gør jeg galt her?
Avatar billede andersbro Nybegynder
03. maj 2007 - 22:10 #1
Vil tro at du bare kan skrive

toolTip.unloadMovie();

i starten af showToolTip-functionen, altså:

function showToolTip(linkage) {
    toolTip.unloadMovie();
    var x_offset = 10;
    var y_offset = 10;
    osv.

Det er som sådan ikke tooltip-funktionen, der er noget galt med, men den måde onRollOver og onRollOut fungerer på. Der sker sikkert det, at onRollOut ikke bliver registreret før den næste onRollOver.
Avatar billede mortennorup Nybegynder
03. maj 2007 - 22:23 #2
Hvis du ligger

toolTip.unloadMovie();

i showToolTop-funktionen vil tooltip'et kun optræde ved den første rollover :(

Men ja, præcis som du siger - det virker som om rollout ikke når at blive registreret
Avatar billede mortennorup Nybegynder
04. maj 2007 - 14:34 #3
mat! Hjælp!
Avatar billede mortennorup Nybegynder
09. maj 2007 - 11:30 #4
Lukker
Avatar billede mat Nybegynder
09. maj 2007 - 14:42 #5
Prøv at bruge hitTest istedet for onRollOver, hvis de skal ligge så tæt.

mvh mat