Avatar billede c-sharp Nybegynder
03. maj 2007 - 13:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Global sprogvalg

hvordan kan jeg "overrule" browser og servers sprogindstillinger og sætte et standard sprog som slår igennem i hele projektet (Jeg har data og buisness lag compileret til en dll)?
Avatar billede snepnet Nybegynder
06. maj 2007 - 13:42 #1
System.Threading.Thread.CurrentThread.CurrentCulture = new  CultureInfo("da-DK");
System.Threading.Thread.CurrentThread.CurrentUICulture = new  CultureInfo("da-DK");
Mvh
Avatar billede c-sharp Nybegynder
06. maj 2007 - 14:34 #2
Hey snep! godt at se dig :o)

de 2 linier har jeg også brugt i min masterside men den slår ikke igennem i content side. den slår heller ikke igennem i mit buisness lag. Så for at jeg kan få det til at virke skal jeg sætte det i hver eneste klasse. Jeg har så prøvet at sætte det i web.config men det slår stadig ikke igennem i hele projektet.
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. maj 2007 - 19:39 #3
Kan du lave et lille eksempel der illustrerer problemet?

Hvis du vil gøre det programmatisk, synes jeg du skal lægge det i global.asax:

void Application_BeginRequest(object sender, EventArgs e)
{
    System.Threading.Thread.CurrentThread.CurrentCulture = new  System.Globalization.CultureInfo("da-DK");
}

Fungerer sådan noget som dette her ikke som forventet:

<asp:Button ID="b" runat="server" Text="Button" OnClick="b_Click" /><br />
<asp:Label ID="l1" runat="server" Text="Label"></asp:Label><br />
<asp:Label ID="l2" runat="server" Text="Label"></asp:Label>

protected void b_Click(object sender, EventArgs e)
{
    l1.Text = DateTime.Now.ToString();
    l2.Text = new SomeClass().GetDateTime();
}

Med SomeClass i en assembly for sig, som noget i denne stil:
public class SomeClass
{
    public string GetDateTime()
    {
        return DateTime.Now.ToString();
    }

Mvh
Avatar billede c-sharp Nybegynder
09. maj 2007 - 08:32 #4
Hej Snep, tak for din kommentar!

Nu har jeg sat den i BeginRequest men jeg oplever stadig et problem når jeg importere data fra et excel til et gridview, så bliver tusinddels seperatoren sat som "," og komma sepeartoren som ".", problemet er der kun når det bliver kørt på 2003 serveren og ikke på min egen danske XP
Avatar billede c-sharp Nybegynder
31. maj 2007 - 21:28 #5
Snep... endnu engang tak for hjælpen! Smid svar
Avatar billede snepnet Nybegynder
25. juni 2007 - 15:47 #6
Var så lidt :o)
Mvh