Avatar billede jadr Nybegynder
30. april 2007 - 09:36 Der er 6 kommentarer

Køre forespørgsel fra formularfelter hvor værdier er tomme, hvord

Hej

Jeg laver en db i Access 2003. Jeg har en formular med 10 felter, der skal videregive værdier til en forespørgsel. Eksempel:
"FELTA" og "FELTB" sender data til forespørgslen. Men hvis FELTB er tomt og forespørgslen forventer indhold, kommer der ikke noget resultat i forespørgslen.

Jeg har brug for at, når mit felt ikke er udfyldt, så viser  forespørgslen data fra de andre udfelte felter. Altså, hvis jeg søger og FELTB er tomt, så skal den vise alle data fra det felt, men filtreret kun på det udfyldte FELTA.

Jeg ville gerne sætte en egenskab på mit formularfelt, det vill være dejligt simpelt, så det felt blev ignoreret hvis tomt, men ved ikke hvor jeg skal gribe det an. Ville gerne undgå at kode VB for hvert felt.

Håber det er forståeligt.

Mvh
Jakob
Avatar billede terry Ekspert
30. april 2007 - 19:55 #1
Try playing around with this method, which in the example i sonly for one field

WHERE ((([Forms!frmSomeForm.FELTA]) Is Null)) OR (((Table1.fld1)=[Forms!frmSomeForm.FELTA]) AND (([Forms!frmSomeForm.FELTA]) Is Not Null));
Avatar billede terry Ekspert
02. maj 2007 - 19:28 #2
status jadr?
Avatar billede jadr Nybegynder
03. maj 2007 - 01:12 #3
Will try, sorry, will get back asap and report :) No hurry eh :)
j
Avatar billede jadr Nybegynder
03. maj 2007 - 11:54 #4
Made it work with this simple string, thanx anyway :)

WHERE (FIELD = Forms![FORM]![FIELD]
OR Forms![FORM]![FIELD]  Is Null)
Avatar billede jadr Nybegynder
05. juli 2007 - 14:03 #5
:) works
Avatar billede terry Ekspert
27. august 2007 - 14:01 #6
you need to accepet my answer to close the question :o)