Avatar billede nio Nybegynder
27. april 2007 - 15:23 Der er 3 kommentarer

IF sætning som tjekker flere parametre for null

Hej
Jeg har en stored procedure hvor jeg har 75 parametre.
I denne SP har skal jeg insætte de parametrene i forskellige tabeller. Om de skal indsættes bestemmes af en gruppe af parametre, om de er NULL.

Det jeg kunne tænkte mig at lave er noget i den her stil:

if any(Select @EarliestFlexMon or @EarliestFlexTue or @EarliestFlexWen or @EarliestFlexThu or @EarliestFlexFri or @EarliestFlexSat or @EarliestFlexSun or @LastestFlexMon or @LastestFlexTue or @LastestFlexWen or @LastestFlexThu or @LastestFlexFri or @LastestFlexSat or @LastestFlexSun) IS NOT NULL

Dvs. hvis en af parametrene ikke er null skal der udføres en task. Men den IF sætning jeg har skrevet oven for virker ikke.

Nogen som har et forslag til hvordan jeg kan skrive en sådan. Uden at skulle til at lave en if-sætning for hver eneste af de 75 parametre. ???
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
27. april 2007 - 19:50 #1
Tror kun du kan gøre det på denne måde:
if((@EarliestFlexMon IS NULL) OR (@EarliestFlexTue  IS NULL))
BEGIN

END
Avatar billede nio Nybegynder
30. april 2007 - 09:26 #2
Tak for det
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
30. april 2007 - 20:33 #3
tillader mig at give svar :)