Avatar billede mifan Nybegynder
26. april 2007 - 09:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Læse første 5 kb af tilfældige filer

I et program har jeg behov for at scanne en del filer og beregne en hashværdi ud fra dem.
Men da det er tilfældige filer og de har tilfældig størrelse, vil jeg i første omgang kun læse de første 5K, så jeg kan sortere dem fra, som med sikkerhed ikke findes.

Til at læse hele filen bruger jeg:

private static FileStream GetFileStream(string pathName)
        {
            return (new FileStream(pathName, FileMode.Open, FileAccess.Read, FileShare.ReadWrite));
        }

Men hvordan begrænser jeg det, til kun at være de første 5K?
Filerne er alt fra systemfiler til lyd- og billedfiler.
Avatar billede sgaardbo Nybegynder
26. april 2007 - 10:03 #1
Read-metoden på din FileStream, tager argumenter hvor du specificerer hvor mange bytes der skal læses.

Se: http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/system.io.filestream.read.aspx

  Søren.
Avatar billede mifan Nybegynder
26. april 2007 - 11:34 #2
Oh, og den har jeg endda haft kigget på... well, man kigger sig jo engang imellem blind på det. :)

Tak for svaret :)
Avatar billede mifan Nybegynder
26. april 2007 - 11:39 #3
Hmmm... så er spørgsmålet bare, hvordan filen jeg får markeret dit svar som godkendt?
Avatar billede sgaardbo Nybegynder
26. april 2007 - 11:43 #4
Selv tak.

Jeg opretter da bare et svar så :-)

  Søren.
Avatar billede mifan Nybegynder
26. april 2007 - 11:48 #5
Fantastisk :D

Charly
Avatar billede mifan Nybegynder
26. april 2007 - 11:52 #6
Hmm... jeg accepterer og accepterer... men intet sker :p
Avatar billede hmortensen Nybegynder
26. april 2007 - 13:18 #7
Du skal markere navnet i boksen inden du trykker accepter.
Avatar billede mifan Nybegynder
26. april 2007 - 13:43 #8
Aaaah... takker hmortensen :D