Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
22. april 2007 - 11:30 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

insert data i en reader

Hej

Jeg ville lige høre hvordan jeg trækker data ud fra et text felt og en label.

ang. textfeltet kan jg så bruge noget ala:

Dim NewName As String =  Me.KEGName.Text
Dim NewTitle As String =  Me.KEGTitle.Text
Dim NewText As String =  Me.KEGText.Text

og herefter bruge en INSERT INTO og VALUES

Hvis det er rigtigt hvordan kan jeg så gøre det med labls hvis mine labels id'er er:
KEGDate
KEGHost
KEGIp

hvordn sætter jeg dem = med noget i en
Dim XXXXXXX As String = XXXXXXXXXXXXXXX
Avatar billede arne_v Ekspert
22. april 2007 - 15:56 #1
Dim s As String = entextboxellerenlabel.Text
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
22. april 2007 - 18:35 #2
Hvorfor virker dette i VS2005 lokalt men ikke ved min host(unoeuro.dk) !?
den laver bare min response.re.....og går til den side men gemmer ikke data i databasen når jeg bruger det ved min host men lokalt intet problem.

                Dim ObjConnKEG As OleDbConnection
                Dim ObjCmdKEG As OleDbCommand
                Dim ObjReaderKEG As OleDbDataReader
                'ConnectionString og SQL linje.
                Try
                    Dim ConnectionString As String = ConfigurationManager.ConnectionStrings("ConnectionStringDogs").ConnectionString
                    ObjConnKEG = New OleDbConnection(ConnectionString)
                    ObjCmdKEG = New OleDbCommand("INSERT INTO EnggaardB(GuestBTitle,GuestBText,GuestBDate,GuestBIP,GuestBAddress,GuestBEmail,GuestBMaker) VALUES('" & KEGTitle.Text & "','" & KEGText.Text & "','" & KEGDate.Text & "','" & KEGIpLabel.Text & "','" & KEGHostLabel.Text & "','" & KEGMail.Text & "','" & KEGName.Text & "')", ObjConnKEG)
                    ObjConnKEG.Open()
                    ObjReaderKEG = ObjCmdKEG.ExecuteReader(CommandBehavior.CloseConnection)

                Catch ex As Exception
                    Console.WriteLine(ex.Message)

                Finally
                    'Lukker Connection, Reader og Sletter Hukommelse.
                    If Not ObjReaderKEG Is Nothing Then
                        ObjReaderKEG.Dispose()
                    End If
                    If Not ObjConnKEG Is Nothing Then
                        ObjConnKEG.Dispose()
                    End If

                    Response.Redirect("default.aspx?pageidentity=5")

                End Try
Avatar billede neoman Novice
22. april 2007 - 21:02 #3
Det er da et mirakel at det kører, i betragtning af, at en reader gør det som navnet antyder : *læser* data fra en kilde. Du skal bruge ObjCmdKEG.ExecuteNonQuery - læs om det her http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/system.data.oledb.oledbcommand(VS.80).aspx
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
22. april 2007 - 22:10 #4
Kan godt se hvad du mener, har kigget på linket og synes ikke jeg kan komme videre, vil du evt. hjælpe mig på vej !?

er ny i (dot)Net så vil gerne lære den rigtige måde første gang for kan se på google at hvis jeg laver en søgning på ExecuteNonQuery så kommer der en del men også meget som ikke hjælper ret meget.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. april 2007 - 22:29 #5
det er ikke så svært

her er et par eksempler

uden parameters:

        Dim cmd As OleDbCommand = New OleDbCommand ("INSERT INTO templates VALUES (1, 'Langgggg tekst')", con)
        cmd.ExecuteNonQuery

med parameters:

        Dim cmd As OleDbCommand = New OleDbCommand ("INSERT INTO templates VALUES (?, ?)", con)
        cmd.Parameters.Add("@id", OleDbType.Integer)
        cmd.Parameters.Add("@tmpl", OleDbType.LongVarChar)
        cmd.Parameters("@id").Value = 1
        cmd.Parameters("@tmpl").Value = "Langgggg tekst"
        cmd.ExecuteNonQuery
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
22. april 2007 - 22:43 #6
Hvis jeg bruger dette:

                Dim DBConnKEG As OleDbConnection
                Dim DBInsertKEG As New OleDbCommand
                'ConnectionString og SQL linje.
                Dim ConnectionString As String = ConfigurationManager.ConnectionStrings("ConnectionStringDogs").ConnectionString
                DBConnKEG = New OleDbConnection(ConnectionString)
                DBInsertKEG.CommandText = "INSERT INTO EnggaardB(GuestBTitle,GuestBText,GuestBDate,GuestBIP,GuestBAddress,GuestBEmail,GuestBMaker) VALUES('" & KEGTitle.Text & "','" & KEGText.Text & "','" & KEGDate.Text & "','" & KEGIpLabel.Text & "','" & KEGHostLabel.Text & "','" & KEGMail.Text & "','" & KEGName.Text & "')"
                DBInsertKEG.Connection = DBConnKEG
                DBInsertKEG.Connection.Open()
                DBInsertKEG.ExecuteNonQuery()
                Response.Redirect("default.aspx")

Så får jeg denne fejl:
Operation must use an updateable query.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.Data.OleDb.OleDbException: Operation must use an updateable query.

Source Error:

Line 441:                DBInsertKEG.Connection = DBConnKEG
Line 442:                DBInsertKEG.Connection.Open()
Line 443:                DBInsertKEG.ExecuteNonQuery()
Line 444:                Response.Redirect("default.aspx")

Men jeg regner da med at min host har tildelt mappen skriverettigheder da det er en mappe de har lavet til databasen, hvad kan fejlen skyldes !?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. april 2007 - 22:56 #7
det lyder helt klart som et fil beskyttelse af MDB filen problem
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
22. april 2007 - 22:58 #8
okay skriver lige til min host så vender jeg tilbage.

Lige en hurtig ting
Dim cmd As OleDbCommand = New OleDbCommand ("INSERT....
og
DBInsertKEG.CommandText = "INSERT....

hvad er forskellen !?? altså hvis man kigger på CommandText delen !?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. april 2007 - 23:38 #9
ingen - det er bare to forskellige måder at gøre det samme på
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
28. april 2007 - 09:49 #10
vil I begge lægge et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. april 2007 - 17:11 #11
ok
Avatar billede neoman Novice
21. maj 2007 - 14:11 #12
Jeg afstår - arne_V har vist lavet mere på dette job end MOI:)
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
24. maj 2007 - 09:40 #13
intet problem men alligevel mange tak.