Avatar billede michaelgm Nybegynder
16. april 2007 - 22:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hente fra 3 tabels

$sql = "SELECT reqs.id, reqs.refid, reqs.reftype, reqs.filmtitel, cstmgalleri.id, cstmgalleri.brugernavn, cstmgalleri.refid, filmopslag.id, filmopslag.genrer FROM cstmgalleri LEFT JOIN reqs on cstmgalleri.id = reqs.refid  RIGHT JOIN filmopslag on cstmgalleri.refid = filmopslag.id WHERE reqs.reftype='cstmgalleri' ORDER BY reqs.filmtitel";

Sådan henter jeg nu men det er kun dem fra cstmgalleri

reftype er hvad tabel den skal hente fra og den anden er hvilken id den skal hente. vil man kunne hente oplysniger fra begge?
nogen der har en idé?

reqs:
filmtitel | refid | reftype

cstmgalleri:
id | refid | coverbillede

filmopslag:
id | filmtitel | coverbillede

reqs.refid passer med cstmgalleri.id og filmopslag.id alt efter reqs.reftype

Vil man kunne hente coverbillede for hver reqs?
reqs kan se sådan her ud:
over hækken, 1, cstmgalleri
oliver twist, 1, filmopslag

cstmgalleri kan se sådan her ud:
2, over hækken, cstmbillede.gif

filmopslag kan se sådan her ud:
1, oliver twist, twist.gif
2, over hækken, billede.gif
Avatar billede editone Nybegynder
16. april 2007 - 23:32 #1
Du skal ha fat i noget ala Joins på den måde kan du forbinde de 3 tabeller i en query.

$sql = "SELECT *
FROM cstmgalleri c
JOIN reqs r on c.id = r.refid
JOIN filmopslag fo on r.refid = fo.id
WHERE r.reftype='cstmgalleri' ORDER BY r.filmtitel";
Avatar billede michaelgm Nybegynder
17. april 2007 - 01:51 #2
Ja så langt er jeg kommet. Men det der gør jeg synes det bliver svært er at i reqs kan det skifte mellem 2 tabeller som den skal referere til?
Avatar billede michaelgm Nybegynder
17. april 2007 - 17:38 #3
lukker igen
Avatar billede perkoch Nybegynder
22. april 2007 - 02:10 #4
Prøv at bruge UNION